Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    😳 Op de plektrumhouder wel??


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ben je nou serieus? Ik mag hopen van niet... Ik kon een sarcastische gniffel nauwelijks onderdrukken..

    Ff nadenken kerel en je eigen topic nog eens doorlezen, miss wordt het dan duidelijk

  3. #13

    Standaard

    Bas, ik bedoelde inderdaad dat er tape achterop de plektrumhouder zit. Dat wijst zichzelf, echt, maak je geen zorgen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Achterop de houder. Plaatje dan maar?



    Of zijn ze 'm vergeten? Of is het geen nieuwe? Dit soort spul kun je ook bij de bouwmarkt kopen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Je kunt ook hele simpele, rubbertjes kopen voor dat doel. Je schuift dat rubbertje op de kop van de gitaar over de snaren. Je hebt dan de mogelijkheid om aan iedere zijkant van het rubbertje een plectrum te bewaren. Volgens mij bij iedere muziekboer te verkrijgen.
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    13

    Standaard

    Oeps..... Natuurlijk niet zo slim van me.

  7. #17

    Standaard

    dat ronde gat is de natural plectrumhouder van de gitaar
    gooi daar na het spelen je pectra in en je haalt ze er uit als je ze nodig hebt
    is wat moeilijk in het begin maar iedere goede gitarist gebruikt deze methode

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    dat ronde gat is de natural plectrumhouder van de gitaar
    gooi daar na het spelen je pectra in en je haalt ze er uit als je ze nodig hebt
    is wat moeilijk in het begin maar iedere goede gitarist gebruikt deze methode
    Okeeeeeee!? Daar had ik nou nog nooit van gehoord. Dat moet toch een hoop gerammel geven als je die plectrum met je dikke vingertjes tussen de snaren en het gat er onmogelijk uit kan krijgen. In die enorme klankkast van mijn gitaar verdwaalt dat dingetje zeker om nooit meer terug te keren.......
    vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  9. #19

    Standaard

    Blijft een van de belangrijkste skills voor een (beginnend) akoestisch gitarist om te leren; plektrums uit de klantkast rammelen. Heel wat uurtjes heb ik gitaren ondersteboven staan schudden, maar ik mag mezelf daardoor inmiddels wel redelijk compenent noemen op dit gebied. Al die oefening was dus niet voor niets.
    Laatst gewijzigd door Ruud313; 30 januari 2015 om 08:03

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Als het me al gebeurt, heb ik 'm er vrij snel weer uit. Zomaar wat schudden kan lang duren.

    Gitaar in speelhouding met de headstock naar beneden het plectrum intern langs de zijkant laten glijden. Dan ligt ie ergens vooraan bij de hiel. Gitaar naar voren draaien met klankgat naar beneden zodat het plectrum daar net voor het zangbalkje op het bovenblad ligt. Dan à la pannekoek keren met de gitaar een beetje schuin houden het plectrum in 1x met een boogje over het zangbalkje naar buiten lanceren.

    Volgende level: gitaar met een klankgatelement. Dat wordt al iets moeilijker.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top