Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Midi phantom power, aarde vraag... :-)

    Hi allemaal,

    M'n rackje stuur ik aan met een midi pedaal. Ik gebruik de 2 overgebleven aders van de midikabel voor 9v.
    Aangezien ik de 9v die m'n midi pedaal in gaat ook wil gebruiken voor 4 9v pedaaltjes ben ik aan het kijken hoe ik dat het beste kan doen.
    Toen ik daar over dacht zag ik dat het midi signaal z'n eigen aardedraad heeft en de voeding ook. Zou ik die ook combineren? en wanneer niet, waarom niet?

    Deze vraag omdat ik ergens een groundloop brom (denk) te hebben en de aarde van m'n signaal, op het pedalboard, al af heb gehaald en ik nog niet 100% tevreden ben.

    Iemand met meer ervaring met midi phantom power en pedaaltjes gecombineerd die hier meer over kan vertellen?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    De MIDI verbinding zelf heeft geen aarde, ground of 0-draad, het is een stroom-loop tussen MIDI out (sender) en MIDI in (ontvanger). Ik zou dus zeker voor de voeding een eigen + en - (gnd) aanleggen.

    Een aardlus kan ook onstaan door het gebruik van meerdere versterkers/effecten/mixers etc. Dus de vraag is, als je het MIDI pedaal loskoppeld, is de brom dan weg?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3

    Standaard

    Goede vraag! Dat ga ik uitzoeken en dan meld ik me weer.

    Waar ik ook aan zat te denken. Indien er ergens een verbinding wordt gemaakt met het midi gedeelte van mn Intellifex of het midi pedaal en de voeding zit er een lus tussen alles voor en na de voorversterker wat ook niet goed is..

    Ik check het even... bedankt!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik weet er het fijne niet van, maar zou midi volgens het protocol niet altijd galvanisch gescheiden moeten zijn van de rest van de apparatuur, waardoor -als fabrikanten netjes volgens de regels werken- midi geen aardlussen kan creëren?

  5. #5

    Standaard

    Dat was mijn idee ook.
    Als ik de midi los gooi is het nog... Nog maar eens wat verder experimenteren :-)

    Het lijkt een beetje karate kid... Pedal on, pedal of.. Good, Daniel-san...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Wat voor voeding gebruik je voor je pedalboard? Ik gebruik alleen een pedaltuner icm mijn rack, maar met een 1-spot, en diverse 1-spot varianten had ik een brom.

  7. #7

    Standaard

    Goede! Ik heb 2 rackjes. In de ene zit een onespot, in de andere iets wat altijd zonder problemen heeft gewerkt maar ik weet niet wat het er voor een is... Ik zal het eens checken of het met de onespot niet is! Merci!

    Hier nog voor de goede orde:

    Gibson -> pedalboard
    DIY Tubescreamer, BYOC envelope filter, KORG pitchblack tuner, MI audio crunchbox ->
    Mesa/Boogie Mark IVa
    Rockron Intellifex
    Korg DTR-1 tuner

    Op het pedalboard ook een midi pedaal en in het rack nog een Nobels midiswitcher.

    Ik gebruik het pedalboard ook in combinatie met mn Eleven rack zonder de andere spullen. 1 pedalboard, 2 systemen.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8

    Standaard

    Ondertussen van alles geprobeerd maar het blijft niet 100%. En dat moet het dus wel zijn.
    Uiteindelijk gekozen voor kleiner pedalboard met alleen midi. De pedalen zullen dus op een los bordje komen wat ik dan ook mee kan nemen naar gigs waar ik geen amp hoef mee te brengen...
    Bedankt allemaal.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik zit nog eens te kijken naar je setup...heb je niet toevallig ook storing als je alleen het rack gebruikt? En als je alleen het pedalboard gebruikt zonder rack?

  10. #10

    Standaard

    Dan ook storing...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top