Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Nieuw hout voor mij :)

    Zelfs het dikke pak sneeuw hield mij vandaag niet tegen om deze mooie plank op te halen uit het westen.



    De lakewood is mijn absolute favoriet. De Taylor doet daar merkbaar aan onder wat mij betreft. Desalniettemin een geweldige plank voor een hele nette prijs.
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 24 januari 2015 om 17:02

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Zie niets?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Nu wel Overigens de 414CE Fall limited (rosewood)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Hee da's nie de gc7! Dat vind ik toch wel zo'n geil modelletje.. maar gefeliciteerd kerel, geniet ervan! Dit is ook een hele mooie!

  5. #5

    Standaard

    Ik kon deze gitaar eerst niet vinden bij de fall limited editions maar het blijkt er één van 2013 te zijn. Ceder top toch? Dat geeft net even wat meer warmte, wat voor de van nature nogal heldere Taylor gitaren meestal goed uitpakt. Mooi hoor.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6

    Standaard

    Bedankt!

    Wel even wennen moet ik eerlijk zeggen. De Lakewood heeft echt een diep, uitgebalanceerd en volwassen geluid. De Taylor is daarentegen inderdaad helder en vrij 'iel'.

    Ik ben er wel zeer content mee. Hij klinkt beter dan heel veel andere gitaren die ik in mijn handen heb gehad.

    Uit mijn informatie is hij overigens uit 2009. Indian Rosewood. 2013 zou ook maar zo kunnen, ik weet het zelf niet eens eerlijk gezegd.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Yep, dat is Taylor.. Die hebben een wat hardere aanpak nodig. Maar het zou ook kunnen dat hij weer even ingespeeld moet worden. Ceder heeft daar erg veel last van en na een tijdje stilgestaan te hebben moet het weer een tijdje in beweging zijn om weer los te komen.. Uitversterkt daarentegen zal hij knallen!

    Oh en Taylors willen graag dikke snaren... Dus minimaal .012 phosphor Bronze.. Dat gaat 'm ook een hoop goed doen.. En ik maak er geen geheim van dat ik Elixir voorstander ben, maar bovengenoemde snaren van dat merk hebben meer volume en meer dynamiek. Op m'n Eastman zit een .012-.056 setje en ik wist niet wat ik hoorde toen die erop gingen.. Wat een verschil met de CF MArtin snaren!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 24 januari 2015 om 18:17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    13

    Standaard

    Mooie gitaar! ;-)

  9. #9

    Standaard

    Gefeliciteerd !
    Altijd leuk om verschillend klinkende gitaren te hebben. En als je wat experimenteert met snaren zal dat iele wel minder gaan worden. Je hebt in ieder geval een rosewood kast, dat scheelt al.
    En wat die snaren betreft : Elixir eens proberen. Ben het met Richie eens dat die mooi klinken en kunnen de Taylor wel ondersteunen. Of anders phosphor bronze, die klinken ook wat 'zwaarder'. (moet ik b.v. niet op mijn D28 zetten, dan wordt het te bassig allemaal)
    Maar zoals met de meeste dingen heeft ieder zijn eigen smaak.
    Lekker veel op spelen, dan wen je aan het andere geluid en - zoals ik al zei - dat is ook wel leuk.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10

    Standaard

    Ziet er echt mooi uit, maar op het gebied van acoustische spullen leg ik het qua vakkennis toch wel tegen het hele GN af. En al helemaal tegen de hier aantredende zwaargewichten.

    Dus ik zeg laconiek: gefeliciteerd en tot op Sounds!
    Veel plezier ermee!
    Vriendelijke groet, gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top