Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 19 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 183
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Inderdaad een leuke techniek die handig kan zijn maar als echte songwriter kun je dat soort simpele cliché baslijntjes en drumpartijen toch ook wel zelf bedenken? Ik vind het ook niet echt songwriting als je een apparaat je partijen laat 'bedenken'. Ik vraag me ook af wat hij doet met meer complexe partijen.....

    leuke jamtool, maar songwriting zou ik het niet willen noemen...
    Niets meer op aan te vullen.
    Zelf gebruik ik om wat mee te jammer de synthesiser en een drumcomputer programmaatje. Deze kent bijvoorbeeld ook de beroemde TR-808 (606 t/m 909).

    Zoals dit http://picosong.com/NHHg/ (even vlug wat basics in elkaar gefrut)

  2. #82
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht

    leuke jamtool , maar songwriting zou ik het niet willen noemen ...
    Ik heb pas weer een oud interview gelezen met een Amerikaanse producer . Die had het over iemand die via een computer programma dat '' hoe schrijf je een nummer '' heette , een enorm grote hit had geschreven

    Ze hebben hem gevraagd meer te schrijven maar dat kon hij dus niet , helaas wilde die producer niet zeggen welk nummer het was

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb pas weer een oud interview gelezen met een Amerikaanse producer . Die had het over iemand die via een computer programma dat '' hoe schrijf je een nummer '' heette , een enorm grote hit had geschreven

    Ze hebben hem gevraagd meer te schrijven maar dat kon hij dus niet , helaas wilde die producer niet zeggen welk nummer het was
    En welke producer het was en wie die kende is zeker ook niet bekend?
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb pas weer een oud interview gelezen met een Amerikaanse producer . Die had het over iemand die via een computer programma dat '' hoe schrijf je een nummer '' heette , een enorm grote hit had geschreven

    Ze hebben hem gevraagd meer te schrijven maar dat kon hij dus niet , helaas wilde die producer niet zeggen welk nummer het was
    Sjah. Als je goed luistert hoor je bij zoveel nummers dat er een rondom een simpele beat uit een drumcomputer met sampletjes in een DAW een nummer geknutseld is waar nog wat op gezongen wordt, en dan soms nog een echt instrument er over.
    Ik schat zo vluchtig in dat hooguit nog maar 25% van wat in de hitlijsten staat echt instrumentaal gemaakt is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk bericht
    En welke producer het was en wie die kende is zeker ook niet bekend?
    Wil je namen en hits? Eminem. Miley Cyrus. The Margarena. Rihanna. Ariana Grande. Major Lazer & DJ Snake - Lean On. Katy Perry. Taylor Swift.
    Er wordt tegenwoordig meer geknutseld dan gespeeld.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Je bent er bij geweest?

    Als je het over hitlijsten hebt is het punt iets op die lijst te krijgen, niet hoe een song tot stand gekomen is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #86

    Standaard

    Ik doelde meer op dat "computerprogramma hoe schrijf ik een nummer". Drumcomputers al dan niet software vind ik iets anders dan een liedjesgenerator. Los daarvan, veel drummers en bijbehorende bassisten spelen ook wat standaard patroontjes niet veel creativiteit in te vinden.
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je bent er bij geweest?
    Niet nodig want

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beck Bekijk bericht
    Als je goed luistert hoor je (...)
    En veel van de beats maak ik hier snel na als het moet.
    Dat gebeurd ook als we hier covers gaan opnemen. De TM serie bijvoorbeeld wordt nog steeds veel gebruikt. TM909 bij rap en R&B. TM606 bij gangbare nummers. Erg herkenbaar.
    De samples over de beat zijn ook vaak net zo simpel te herkennen als dusdanig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk bericht
    Ik doelde meer op dat "computerprogramma hoe schrijf ik een nummer". Drumcomputers al dan niet software vind ik iets anders dan een liedjesgenerator.
    Maakt een drumcomputertje het niet even laagdrempelig, en is dat niet net zo gekunselt? Vind ik wel in elk geval. In elk geval is het geen instrument en geen spelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk bericht
    Ik doelde meer op dat "computerprogramma hoe schrijf ik een nummer".Los daarvan, veel drummers en bijbehorende bassisten spelen ook wat standaard patroontjes niet veel creativiteit in te vinden.
    Niet helemaal begrepen dan. Sorry.
    Maar toch leeft het werk van een echte drummer veel meer. Een drumcomputers is té strak (maar wel leuk genoeg). Luister maar eens naar het standaard drumpatroontje uit de drumcomputer wat ik hierboven plaatste.

    Ik keur het trouwens niet af hoor! Dat dat duidelijk is. Ik gebruik het zelf niet anders bij gebrek aan een drumstel.
    Maar [ontopic] ga ik daar niet een apparaat van €300 voor aanschaffen als het simpel anders kan.
    Laatst gewijzigd door beck; 15 april 2016 om 13:41

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Hier een leuk alternatief (voor o.a. de mac gebruikers onder ons).



    Laatst gewijzigd door beck; 15 april 2016 om 14:36

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    En met gitaar erbij.



    Laatst gewijzigd door beck; 15 april 2016 om 13:54

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Het is trouwens wel grappig dat in die U2 clip de drumbeat visueel wordt weergegeven. Dat maakt het nóg makkelijker.
    Voor wie dit nummer met beat wil meespelen... (even samplen of doorplakken).
    http://picosong.com/Ndys Veel plezier ermee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top