Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 19 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 183
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Als je de Amp-out en de Mixer-out tegelijk aansluit dan gaat de gitaar naar de amp en de bass&drum naar de mixer.
    En je kunt toch ook opnemen (in een formaat naar je keuze) via de USB?
    Ja, dat van die verschillende outputs klopt inderdaad, maar het blijft een beetje inefficiënt. Wat die USB betreft, dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen, en ik heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat dat überhaupt mogelijk is - tot nu toe lijkt het erop dat de USB alleen geschikt is om nieuwe firmware te installeren. Maar misschien heb ik iets nog niet ontdekt?..
    Laatst gewijzigd door Onkelpazuzu; 3 mei 2016 om 13:26
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ik heb een Trio, en de toegevoegde waarde t.o.v een drumtrack vind ik dat de bas in de juiste schaal meespeelt. Dat maakt het jammen en oefenen met de Trio veel muzikaler.

    Ik heb dus vlak voordat de + kwam de Trio gekocht, begin december. Balen, vooral de functie dat de bass wat simpeler kan mis ik, op de Trio is de basgitaar al snel te druk. Is wel wat te manipuleren, niet al te drukke akkoorden schema's inspelen voorkomt dit enigzins, of een andere patroon kiezen om de bass te temperen.

    Extra stijlen zijn ook leuk op de +. Nummer opslaan en 5 sequences in volgorde zetten mis ik niet, pedaal is voor mij vooral een jam tool, ik ga niet zitten pielen op dat pedaal. Dan zou ik gewoon losse takes opnemen op een laptop, en dit in de juiste volgorde zetten, als het een liedje moet worden.

    Bij mij hangt er nog een harddisk recorder achter als ik over slaggitaar wil soleren, in de praktijk doe ik hier niet veel mee, leuker is om zelf af te wisselen tussen slag en solo.

    De + komt er nog wel een keer. En een tip, koop het extra voetpedaal, en zet de Trio (+) op een tafel, dan hoef je niet te bukken.
    Goh wat ga ik jou blij maken
    De gewone trio heeft een software upgrade gekregen waar ook de simple bass als optie inzit
    Ook heeft hij extra stijlen gekregen

    The firmware update includes Enhanced Selectable Footswitch modes, a Pre-Select Style and a Tempo Hint feature using ALT-TIME, a button used to quickly try out an alternative interpretation of the song – usually half or double time. In addition, the bass now plays simplified, supportive lines lower on the neck for most non-acoustic bass styles.

    zie hier demo met firmware update:

    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Hey dat is vet nieuws! Ik ga nu direct mijn Trio updaten. Ik wist het niet, had het wel gehoopt, stiekem...

    Update: Trio heeft nieuwe firmware.

    Simple bass werkt maar is wel heel simpel :-) Gelukkig hebben ze ook de normale electrische bas wat minder actief gemaakt, ik vind het prima zo. Goede nieuwe functie is ook dat nu van te voren het tempo is in te stellen, langzaam, normaal of snel. Dan is het resultaat op basis van het ingespeelde akkoorden schema wat consistenter.

    Ben er blij mee!
    Laatst gewijzigd door raabje; 4 mei 2016 om 15:40

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Ben er blij mee!
    Leuk om te horen!
    Ook leuk van Digitech dat ze dit niet voorhouden als extra feature duurdere nieuwe pedaal.

    Bij de nieuwe Trio+ gebruik ik de FSX3 pedaal juist niet meer.
    Song memory werkt lekker en vaak speel ik 1 loop wat langer
    bij de Trio1 was die pedaal nog wel handig om te switchen van schema

    dat alles nu wordt opgeslagen is toch ook wel erg fijn.
    Ik heb ook song bankjes met 5 leuke lostaande schemas (met loop) waar ik gewoon allemaal ff 10m overheen improviseer voor fun


    EDIT: zit mij nu af te vragen of Tempo Hint ook op de Trio+ zit, of niet nodig ofzo?
    Hij leert wel beter dan de Trio1 zonder firmware update
    Laatst gewijzigd door Tonton; 17 mei 2016 om 11:25
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Ik vraag me trouwens af: dat FSX3 voetpedaal, hoevele functionaliteit of vooral gebruiksgemak zou die aan de Trio+ toevoegen? Als het bv. alleen gaat om het schakelen van het ene 'part' naar het andere, lijkt het me weinig toe te voegen aan de Sequence-knop. Maar kun je er bijvoorbeeld ook tijdens het spelen mee schakelen tussen verschillende genres en stijlen? Of bijvoorbeeld de intensiteit van de begeleiding aanpassen? Dat zou namelijk wel te gek zijn. Weet iemand dit?
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  6. #106

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Heh, dank! Dat komt wel een heel eind in de buurt van wat ik wilde.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Ben wel erg benieuwd naar de Trio+.
    Vind deze tot dusver nog wel aardig prijzig.
    En jammer dat er geen midi op zit.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Prijsverlaging bij zowel Bax als Thomann:

    Digitech Trio: €129,-
    Digitech Trio+ : €255,-
    Footswitch : €29,-

    Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar de Trio+ komt wel dichterbij voor mij

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Ik heb al uren en uren plezier van de +. Het juiste ritme is even zoeken want interactief, een akkoord op de een of bijvoorbeeld 1 en 3 geeft een ander drum resultaat. Het is fijn dat er shuffle's in zitten, die worden meestal over het hoofd gezien.

    De loop inspelen is ook grappig. Ik heb een leslie, een EHX C9 en een digitech mosaic en verdomd, who needs multitrack.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top