Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 19 EersteEerste ... 816171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 183
  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    De oude Trio is nu te koop voor 89 euro.

    https://www.thomann.de/nl/digitech_t...nd_creator.htm
    Is bij Bax al een tijdje....

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Nou, met 5% korting dan toch ook maar besteld.....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #173

    Standaard

    Dit is ook leuk (als je een Mac hebt): http://bandcreatorapp.com/

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Is bij Bax al een tijdje....
    Ik ook maar uitgezocht als kadootje... Wel van Thomann. Bijna de Jamman Solo erachteraan besteld omdat ik het fsx pedaal bij de band trio heb laten komen.

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nou mensen, ik ben het geknoei met softwaredrumstelpakketjes en midibasnootjestekeningen inmiddels ook wel weer zat dus wie geeft me het definitieve excuus om een Trio+ aan te schaffen? En zal ik er dan gelijk zo'n FS-3X schakelpedaal bijnemen of voegt dat niet veel toe?

    Wat ik me nog wel afvraag: kan ik zelf nog dingen in de drum- of baspartij wijzigen?
    Een extra accent leggen, even een fill, of wat noten omdraaien?
    En hoe heb jij het ding aan je DAW geknoopt?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    FS-3x zeker mee laten komen, scheelt enorm in de bediening zeker gezien de firmware update. Wat leuke foefjes toegevoegd. Zie de wijzigingen in het documentje op de productpagina van digitech. Twijfel vooral niet tussen de trio en trio+ zoals je zelf al aangeeft. Hier trio bezitter. Denk dat het echt de moeite is om te kunnen loopen ja. Dacht geen fills mogelijkheid maar wel even de drums en/of de bass laten zwijgen om vervolgens zelf door te harken.

    En vooral lachen met dat ding.
    2 cents, Bux.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  7. #177
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Lachen, ja. Grappig ding.

    Vandaag eventjes mee bezig geweest. Ik ben nogal een OCDeetje als het op bekabeling aankomt dus dat duurde even, met een ME-80 in de FX-loop en de Mixer-Out naar een versterker die een eind verderop staat.
    Het is nu nog niet zoals ik wil maar okee, alles werkt, en de nieuwe kabels zijn besteld.

    Vier (best wel slordige) maten gespeeld van een eigen liedje dat inmiddels redelijk goed uitgewerkt is maar nog nooit opgenomen. Drummer en bassist gaan meteen enthousiast aan het werk maar het resultaat is niet wat ik in gedachten had natuurlijk. Dus scrollen door de 12 genres x 12 styles x 2 alt timings x 3 bass modes = 864 mogelijkheden en jawel, daaristie: de shuffle met backbeat kick en een ietwat gekalmeerde bassist.
    As close as it will ever get met VST's en drummachines, maar dan in een/driehonderdste van de tijd.

    Sommige van de mogelijkheden klinken gewoon niet, maar sommige kunnen je verrassen en uitnodigen tot nieuwe improvisaties. Je kunt bij wijze van spreken wat ongerelateerd gitaargerommel invoeren, dan uitzoeken wat de Trio+ er van maakt, en daar mee aan de slag gaan voor een nieuwe song. Het is zo eigenlijk ook een Idea-in-a-Box.

    Voor het opnemen bedacht ik me dat als de Parts gesequenced zijn, ik gewoon de boel twee keer laat afspelen, eerste keer alleen Drums en tweede keer alleen Bas, dan zijn er in ieder geval twee aparte audio-tracks waar ik verder mee kan werken. In de DAW de start gelijkzetten en de rest is vanzelf goed want de timing blijft gelijk.

    Gezien de werking van de FS3X (Loop-Part-Band), staat er nog de eerste firmware-versie op, maar dit vind ik prima zo. Erg fijn is de Tempo-knop, het aftellen van het AltTime-ledje bij het einde van de loop, en de drie aparte volume-knoppen. Leuk hoe die drummer af en toe even z'n eigen ding doet. Eigenlijk is alles wel fijn aan het ding geloof ik. Hier is in ieder geval heel heel erg goed over nagedacht.

    Dankuwel meneer DigiTech.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 4 februari 2019 om 12:19 Reden: rekenfoutje... AltTime heeft twee settings, niet drie.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    ...... Vandaag eventjes mee bezig geweest. Ik ben nogal een OCDeetje als het op bekabeling aankomt dus dat duurde even, met een ME-80 in de FX-loop en de Mixer-Out naar een versterker die een eind verderop staat.
    Het is nu nog niet zoals ik wil maar okee, alles werkt, en de nieuwe kabels zijn besteld. ......
    Wat bedoel je met mixer out, van de speaker line-out afgetapt? En dan in de return van de versterker verder op?

  9. #179
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Wat bedoel je met mixer out, van de speaker line-out afgetapt? En dan in de return van de versterker verder op?
    De Trio+ heeft een Amp-Out en een Mixer-Out. De Amp-Out brengt het gitaar-geluid naar je gitaarversterker,
    de Mixer-Out brengt de drums en de bas naar een PA of een power-amp of (in mijn geval) een hifi versterker.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #180
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Ah, okee, duidelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top