Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard Vervelende fretbuzz op Epiphone Les Paul

    Hey iedereen,

    Sinds een tijdje heb ik last van een vervelende fretbuzz op mijn Les paul met tune-o-matic brug. Op vrijwel iedereen noot zit buzz, maar vooral bij de hogere noten hoor je het erg. Op de 14de fret van de bovenste snaren hoor je vrijwel geen noot meer, maar vrijwel alleen maar buzz. Ik hou wel van een lage actie, maar bijstellen werkt ook niet. Daarnaast is het met de tijd gekomen, niet door het bijstellen van de actie. De buzz is op alle snaren.

    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik ga liever niet naar een reparateur omdat ik momenteel een beetje krap bij kas zit.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Eens goed laten afstellen. Of zelf eens proberen ...
    Hier staat een redelijk goede uitleg: http://www.gitaarreparatie.be/doe-het-zelf.html
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  3. #3

    Standaard

    Klinkt alsof je hals te recht staat, of dat je brug te laag staat.
    Laatst gewijzigd door richwoodplayer; 22 januari 2015 om 17:30
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    Waar woon je? Mss wil een mede-forumlid je wel ff helpen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Hoog op de hals en een setneck, dus probeer je brug eens wat omhoog te gooien.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard

    Ik woon in Den Haag. Het zou geweldig zijn als iemand me zou kunnen helpen! Ik heb wat geprobeerd, maar ik heb er niet het juiste gereedschap voor om het helemaal goed te doen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Actie verhogen heeft ts blijkbaar al gedaan'
    , dus het zou de nek moeten zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Toch is het de brug als de frets nog goed zijn. Op de hoge frets heeft de kromming geen.invloed, dus niet de halspen. Topkam ook niet, want dat is bij open snaren. Halshoek ook niet want setneck, dus eerst de brug aanpakken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Is het echt een fretbuzz geluid, of een andersoortige "zoem"? Had het laatst bij een gitaar, met name op de hoge e, hoge posities. Nieuw setje snaren en weg was het

  10. #10

    Standaard



    Custom Strat . Ik mak it selv. Ik heb gekooped een Fender Mexico hals een het is een guitarfetish body. Mooi?


    Sent from my iPad using Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top