Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Als het je om handzaamheid gaat, zou ik toch eens gaan kijken naar 12-fretters.. Kortere hals, maar niet altijd kortere mensuur. Parlors en 00's..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #12

    Standaard

    Ik ben niet zo weg van 3/4e gitaartjes.
    Speelt over het algemeen door de kortere mensuur wel lichter, maar je hebt ook minder ruimte tussen de frets.
    Als je klein en handzaam wilt, kun je ook denken aan parlour of OOO gitaren.
    Die zijn inmiddels goed verkrijgbaar. En naar ik begrijp bij diverse fabrikanten voor een prima prijs en de daarbij behoren verhouding met de kwaliteit!
    Zelf heb ik de E20P van Eastman gehad. echt een dijk van een gitaar. Maar deze specifieke uitvoering is wel boven jouw budget,

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Tip: 2x Tanglewood Parlor in de sale bij Guitarking in Boekel.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Ik zal het eens uitproberen Synapse. Ik ben zelf bijvoorbeeld een les paul man, en die heeft een kortere mensuur dan bijvoorbeeld een strat. En dat vind ik persoonlijk wel fijn. Een taylor GS mini heeft een nog kortere mensuur, maar dit zou je kunnen compenseren met iets dikkere snaren? Verder vind ik het persoonlijk ook wel fijn om toch nog wat frets over te hebben hoger op de nek. Als een flink gedeelte van de toets zich op de body bevindt, dan kun je die eigenlijk niet gebruiken zonder cutaway.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  5. #15

    Standaard

    Ik ben zelf niet zo'n goede gitarist en speel (daardoor?) niet vaak voorbij de 12e fret.
    De cutaway mis ik daarom niet en gebruikte ik ook niet toen ik nog gitaren had die er wel een hadden.
    Dikkere snaren (waar denk je aan) compenseren de kortere mensuur natuurlijk wel (enigszins) maar of dat voldoende is?
    Een akoestische gitaar speelt sowieso altijd wat zwaarder dan een elektrische met snaren van dezelfde dikte.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Heb inmiddels de GS Mini gekocht,

    De mahonie vond ik wel mooi en warm, maar ik ging toch voor wat meer definitie en power van de spruce. Heb eindeloos getest tussen twee modellen van spruce. Uiteindelijk voor degene gekozen die de beste sound had, helaas had de andere betere looks maar ach ik word volwassen he . Degene die ik nu heb heeft een paar lichtere vlekken op de toets en heeft wat duidelijke strepen in het midden, maar dat geeft ook wel karakter. Ik support echter Taylors idee om zoveel mogelijk ebony te gebruiken, dus ook als er wat vlekjes in zitten.

    De actie was echter wel DRA-MA-TISCH... er zat een veels te dikke holling in de hals, de brugkam was veel te hoog en bij de topkam was het niet veel beter. Het geval was dus zeer moeilijk bespeelbaar. Ik heb inmiddels hier thuis de hals wat bijgesteld, de brugkam afgeschuurd. Tevens bij de topkam de snaardieptes wat dieper geveild. Standaard was de hoge E zelfs nog hoger dan de B snaar. Er zat nauwelijks een gleuf bij de hoge E. Gewoon niet op gelet tijdens de eindcontrole neem ik aan.

    Ze konden het bij Tonika wel aanpassen, maar dan moest ik hem van de week wel ophalen. Ach ik kan het ook net zo goed zelf en dan kan ik hem instellen zoals ik wil.

    Heb ook de grotere broer van de mini getest, ik geloof de 114. En die vond ik ook een heerlijke sound hebben maar ik wilde toch het kleinere model als reisgitaar. Heb de mini vergeleken met een gibson dreadnought die daar stond en ik vond de mini een betere sound hebben. Voller en levendiger met meer bite. Best wel triest eigenlijk.

    Foto's morgen.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #17
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Opmerkelijk, van die actie! De afstelling is juist bij Taylor doorgaans erg goed. Ik heb laatst ook nog eens zo'n GS Mini geprobeerd en die klonk inderdaad goed, zelf heb ik een 114 staan bij mijn vriendin in de VS.

    Akoestische Gibsons kunnen erg tegenvallen inderdaad, maar er schijnen wel degelijk ook erg goede exemplaren van te zijn.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Nou gefeliciteerd!

    Ik weet toevallig van een ander forumlid dat de aktie idd wat lastig kan zijn.. Hij heeft 'm toen naar de Alphenaar gebracht (Taylor reparatiecenter) en daar hebben ze 'm echt heel goed afgesteld.. Wat ik ook van Taylor vind, die speelde als boter met .012 snaren.. Ik heb zelden op een akoest gespeeld die lekkerder speelde!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #19

    Standaard

    Misschien ben ik een azijnpisser, maar ik zou dus nooit een gitaar kopen die zo slecht is afgesteld als jij het beschrijft.
    De bespeelbaarheid van een gitaar hangt af van de afstelling.
    Dat is een van de drie criteria (naast de klank en de "looks") die voor mij bepalen of ik een gitaar wil.
    (Daarna komt nog de betaalbaarheid, maar dat is helaas een ander verhaal.)
    Ik kan mij niet eens voorstellen dat ik aan het beoordelen van de klank toekom als de afstelling zo ontzettend slecht is.
    Ik vind het ook raar dat ze dat niet meteen in de winkel voor je konden verbeteren.
    Er hoort toch personeel aanwezig te zijn dat dit voor je kan aanpassen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top