Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Krassen bij een tweedehands klassieke gitaar

    Hallo Iedereen!

    Ik ben nieuw hier en zoek wat informatie over het wegkrijgen van krassen in mijn lak. Als iemand mij kan zeggen hoe ik het beste lichte krassen verwijder zodat mijn gitaar perfect is zoals ik ze wil.



    Bedankt!

    Groeten Sid

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Welkom!

    Als je een perfecte gitaar wil, dan moet je een nieuwe kopen..

    Ja, klinkt lullig, maar dan heb je er 1 zonder krassen.. Een gitaar blijft een gebruiksartikel en er komen hoe dan ook krassen op, soms echt op onverklaarbare wijze of gewoon door normaal gebruik..

    De enige manier om van de krassen af te komen en een perfect uiterlijk te creëren is je gitaar opnieuw te laten finishen, maar dan kan je echt net zo goed een nieuwe kopen, tenminste als we het over een redelijk geprijsde gitaar hebben. Wat voor een gitaar gaat het hier om?

    Als het echt om hele lichte krassen gaat, kan je proberen om je gitaar te (laten) polijsten, maar dit is een heel erg delicaat werkje, je bent zo door de lak heen...

    Mijns inziens is het het allemaal niet waard, je gitaar gaat er echt niet minder om klinken. Dat wil niet zeggen dat ik het niet snap, overigens...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    de meeste krassen krijg je prima weg met een auto-cleaner of polish
    de hele diepe, die dan nog over zijn, moet je accepteren

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    13

    Standaard

    Hoi Sid!

    Wat jammer dat je er op je gitaar wat krasjes zitten... Maar zoals Rizz al zegt, het is een gebruiksvoorwerp. Gewoon even voor de lichte krasjes met een lichte doek overheen gaan, dan is het zo weg!! Succes ;-)

  5. #5

    Standaard

    Dank voor het antwoord allen!

    Het is een Matsuoka M18 Dus wel een behoorlijke kwaliteit. Ik ben er met naar Pro-Arte geweest in Antwerpen en ze vonden dat ik een zeer goede aankoop had gedaan. Het zou inderdaad wel redelijk prijzig zijn om ze te laten maken... €200. Daarom dacht ik, zou ik niks kunnen doen zelf? @gitaargerrit: Ik ga eens kijken naar auto-cleaner of polish misschien doet dat al veel, want het zijn lichte krassen.

    Alvast bedankt iedereen voor het antwoord!!

    Groeten,

    Sid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Welkom!

    Als je een perfecte gitaar wil, dan moet je een nieuwe kopen..

    Ja, klinkt lullig, maar dan heb je er 1 zonder krassen.. Een gitaar blijft een gebruiksartikel en er komen hoe dan ook krassen op, soms echt op onverklaarbare wijze of gewoon door normaal gebruik..

    De enige manier om van de krassen af te komen en een perfect uiterlijk te creëren is je gitaar opnieuw te laten finishen, maar dan kan je echt net zo goed een nieuwe kopen, tenminste als we het over een redelijk geprijsde gitaar hebben. Wat voor een gitaar gaat het hier om?

    Als het echt om hele lichte krassen gaat, kan je proberen om je gitaar te (laten) polijsten, maar dit is een heel erg delicaat werkje, je bent zo door de lak heen...

    Mijns inziens is het het allemaal niet waard, je gitaar gaat er echt niet minder om klinken. Dat wil niet zeggen dat ik het niet snap, overigens...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top