Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Brugzadels telecaster immes hoog?

    Hello allen!

    Ik heb een tweedehands tele gekocht waarvan ik de brugzadels heb vervangen door nieuwe, maar zelfs mits correcte afstelling van de hals moet ik de brugzadels immens hoog plaatsen wil ik niet hebben dat de snaren klapperen aan de 18de fret!! Kan iemand me zeggen of dit normaal is voor een tele?
    De zeskantmoeren zijn echt tot op hun uiterste uitgedraaid zodat de zadels er bijna op 'rusten' ipv erin geschroefd zijn...

    Bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    zit er een shim in de pocket mss?
    Indien niet, is de pocket niet diep genoeg. eenvoudig op te lossen door een gitaartech.

  3. #3

    Standaard

    Neen geen shim...pocket mssch niet diep genoeg maar het is een standard U.S. dus ik weet niet echt of daar onderling veel verschil in zit...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Stomme vraag misschien, maar hoe was dit fenomeen met de oude brugzadels? Oftewel zijn de nieuwe gewoon (te) laag?
    Uiteraard is alles oplosbaar, zoals hierboven reeds beschreven, maar was toch gewoon benieuwd

  5. #5

    Standaard

    Shim in de pocket stoppen, ik maak datmeestal door alu folie strak op te vouwen tot een reepje. Kun je de hals mooi stellen en je brug normaal afstellen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  6. #6

    Standaard

    Met de oude brugzadels was de hoogte best ok, dat is net juist het rare...Shim in de pocket stoppen? Dan moet ik de zadels toch NOG hoger schroeven of niet??

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Je moet eigenlijk de andere kant op shimmen. Dus aan het uiteinde van de pocket meer hoogte geven dan aan het begin. Niet zo fraai met alu folie denk ik. Fineertje in de vorm van de halspocket, teruggeschuurd naar 0mm aan de elementzijde van de halspocket is het fraaiste denk ik.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddho Bekijk bericht
    Met de oude brugzadels was de hoogte best ok, dat is net juist het rare...Shim in de pocket stoppen? Dan moet ik de zadels toch NOG hoger schroeven of niet??
    de nieuwe brugzadels hebben dus een andere diameter zijn dunner lijkt mij, hoeft maar een mm of 2 te zijn en je komt al in de problemen met de afstelling.

  9. #9

    Standaard

    Ok zal ik proberen. Shim aan de andere kant van de pocketzijde. Bedankt!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat is misschien de mooiste oplossing. Je zou ook nog kunnen overwegen om langere stelschroefjes te kopen voor in je zadels. Of de oude zadels er weer op, maar daar heb je geen nieuwe voor gekocht

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top