Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Lazy Sunday impro

  1. #1

    Standaard Lazy Sunday impro

    Gewoon een backingtrack en wat spelen.

    Ik speel nog niet zo lang +-1,5jaar

    Alle kritiek is welkom.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...15%2014.46.mp3

  2. #2

    Standaard

    mmm best wel goed
    maar de gitaar staat wat hard in de mix

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Mooi man, ook lekker pentatonisch bezig?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Tja 1,5 jaar spelen en je vraagt om een mening... blijven oefenen zou ik zeggen!
    Leer benden, variaties in je spel dus niet in hetzelfde vakje blijven spelen, melodieuzer spelen inplaats van alles op de tel.

    Succes

  5. #5

    Standaard

    Alles wat hier voor staat.
    Maar ik vind het errug moedig gedaan. De meesten proberen in dat stadium alles met een vette laag fuzzz of bakken te smokkelen.

    Dit is gewoon opgenomen as is. De klank is mooi. Welke gieter is er voor gebruikt?
    Als ik al iets van kritiek zou moeten geven is het niet het niveau maar de lengte van de track, die te lang is om bij deze hoeveelheid techniek en ideeën te blijven boeien.

    Stokpaardje? Ga eerst eens een aantal keer zingend door je backingtrack heen, dan speel je veel minder houterig en effectiever/medlodieuzer als je je zangpartij na probeert te spelen.
    Schijt hebben aan fouten is moeilijker nog dan gitaar leren spelen. Maar het voorkomt dat je bevriest als je de record knop indriukt.

    Je laat ons niet weer anderhalf jaar wachten toch?
    Geen gelul, aan het werk.
    Vriendelijke groet, gus

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de tips.

    Mijn gieter is mijn nieuwe epiphone les paul plus top pro.

    Ik probeer op dit moment inderdaad met 3 a 4 pentatonische posities iets van melodie op te bouwen.

    Vorig jaar moesten we die leren op de muziekacademie, alsook dominant 7 arpeggios, dim arpeggio, mineur, majeur 7, mineur 7........

    Maar wat ben je daar mee als je met 1 enkele nog geen muziek kan maken?

    Dat probeer ik nu wel te doen/oefenen

    Niet altijd op de tel spelen geeft snel een interessantere melodie, het probleem daarbij is voor mij dat ik nog teveel moet denken om dan ook nog moeilijkere ritmefiguren te spelen/improviseren.

    Ik heb er wel plezier in, ik probeer ook wekelijks een paar licks te vinden en te suderen zodat ik binnekort een beetje bagage onder de knie heb.

    Een melodie zingen ga ik wel eens proberen.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ha Tom, je kon mijn 20 jaar jongere broertje zijn.
    Allebei beginners en gewoon lekker oefenen en proberen en met hetzelfde bezig op dezelfde manier.
    Hmm, jij hebt dan wel weer het voordeel dat je het via de muziekacademie doet en ik via youtube.....
    Ik hoor graag meer probeersels van je.....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Ha Tom, je kon mijn 20 jaar jongere broertje zijn.
    Allebei beginners en gewoon lekker oefenen en proberen en met hetzelfde bezig op dezelfde manier.
    Hmm, jij hebt dan wel weer het voordeel dat je het via de muziekacademie doet en ik via youtube.....
    Ik hoor graag meer probeersels van je.....
    Hey woldhek,

    Youtube is niet altijd een nadeel volgens mij hoor.
    Je kiest gericht wat je wil leren en zo valt de puzzel ook wel in elkaar.

    Ik MOET ook dingen leren die ik op mijn eentje nooit zou leren. Vooral jazz zou ik niet uit mezelf studeren of toch niet in de eerste 10 jaar.

    Ik ben geen muzikaal wonder maar theorie ken ik meer dan voldoende. Ik kan dus veel analyseren en en theoretisch benaderen.

    Maar zoals je kan horen is er praktisch nog veel werk aan de winkel!

    Ik heb eerst 3 jaar notenleer en klassieke gitaar achter de kiezen en nu ben ik dus anderhalf jaar met elekrische gitaar aan de slag.

    Tegenwoordig zijn er echt heel veel leraren online die hele duidelijke en goeie lessen gratis ter beschikking stellen.

    Dit weekend zal ik eens in een iets ander genre iets opnemen, zo houd ik mezelf scherp :-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht

    Ik heb er wel plezier in, ik probeer ook wekelijks een paar licks te vinden en te suderen zodat ik binnekort een beetje bagage onder de knie heb.

    Een melodie zingen ga ik wel eens proberen.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kijk daar gaat het om... dat je er plezier in hebt! Des te meer je gaat spelen des te meer je dingen gaat ontdekken. It's all about tone!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top