Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard G-Major 2 en Behringer FCB1010

    Hallee daar,

    Eerste post! En gelijk een verzoekje...
    Ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een G Major 2 en ook een FCB1010 footcontroller. Ik wil die uiteraard gebruiken in de loop van mn versterker, maar zie nogal op tegen de diverse stappen die ik dan moet doorlopen:

    de UnO chip installeren
    FCB en G-Major met elkaar laten 'praten'
    G major optimaal instellen
    goede presets kiezen/maken/downloaden
    alles op de juiste manier aan en uit kunnen zetten met de FCB1010

    Ik ben niet echt geestelijk gehandicapt maar ook niet het toppunt van handigheid in dit soort zaken... Tegelijkertijd maak ik me sterk dat anderen hier dit proces ook al wel s doorlopen hebben; het is tamelijk populaire apparatuur niewaar.
    Wie zou er tijd/zin hebben om mij eens een middag of zo te helpen om deze shit goed aan de gang te krijgen?? Hoeft niet per se voor niks!

    Dank vast, groet,

    JOOST

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Misschien kun je een plaatsnaam of regio noemen? Of gewoon dingen waar je tegenaan loopt vragen. Persoonlijk zou ik niet alles tegelijk willen doen, maar eerst lekker de g major met je amp combineren en je sounds maken, en je later druk maken over de controller.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Zelf gebruik ik de GM2 met de FCB1010 (zonder UNO). Ik vind het niet echt nodig om een FCB met UNO. Ik vind het best wel een goede set. De GM2 gaat in de FX-loop van mijn Hook Captain (een stereokabel v/d relais v/D GM2 naar de captain om de 3 kanalen te schakelen) en met de FCB bestuur ik alles. In het begin is het wel wat zoeken en prutsen, maar eens het wat is afgesteld is het voor mij heel handig in gebruik. Maar ik kan zeker niet alle functionaliteiten en mogelijkheden van de GM2. Dit terzijde.

    Ik raad je alvast aan om een USB naar midi kabel te kopen. Dit kost een 10 à 20 euro en daarmee kan je de FCB en de GM2 veel gemakkelijker 'programmeren'.


    PS: ik zou je kunnen een bestandje van m'n GM2 en FCB doormailen, die kan je dan via de PC inlezen. Ongetwijfeld zijn mijn sounds niet optimaal, want ik ben heel ongeduldig om dat allemaal te tweaken. Maar je hebt dan wel een basis waar mee je verder kan en de GM2 en FCB zullen dan tenminste tegen elkaar kunnen "praten".
    Laatst gewijzigd door heavy-metal-thunder; 17 januari 2015 om 22:30
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  4. #4

    Standaard

    Dennis,

    Op het TCE forum staan een stuk of 50 user presets om te downloaden. Daarin zitten eindelijk ook s een stel geluiden die bedoeld zijn voor gebruik met een *overstuurde* gitaar, i.p.v. die 100 factory sounds die je cleane geluid moeten opleuken of überhaupt totaal onbruikbaar zijn...
    Om niet zelf het wiel te gaan zitten uitvinden wou ik die eerst maar s in m'n G-Major zien te krijgen (lijkt me al moeilijk zat met die speciale TCE programmatuur...HELP!) om van daaruit indien nodig verder te optimaliseren. Ik woon trouwens in Leiden maar ben uiteraard niet te beroerd om mezelf met mn spulletjes te verplaatsen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kips2 Bekijk bericht
    Ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een G Major 2 en ook een FCB1010 footcontroller. Ik wil die uiteraard gebruiken in de loop van mn versterker, maar zie nogal op tegen de diverse stappen die ik dan moet doorlopen:
    Wat is dan de motivatie geweest om die spullen toch aan te schaffen?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Wat is dan de motivatie geweest om die spullen toch aan te schaffen?
    Prijs/kwaliteit verhouding van die dingen he... TC Electronic klinkt volgens mij te gek (met de juiste presets), en die Behringer is ook veel voor weinig. Met wat hulp van een ervaringsdeskundige hier en daar denk ik dat zelfs ik de boel wel op de rails moet kunnen krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top