Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11

    Standaard

    Hallo Lex,

    Ze bestaan wel hoor ! Check even je PM.

    Vr. groeten,

    Han (zonder motor).
    --
    dadgad (and other open tunings).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Die akoesten die jij gebouwd heb zijn trouwens echt om te smullen Barno....
    thx man!

    qua thumb over chords heb je overigens gelijk
    mijn J45 heeft een iets bredere hals en daar kan ik met mijn kleine handen dus geen travis picking (thumb over) op spelen. gelukkig lukt dat wel op de L00

  3. #13

  4. #14

    Standaard

    Ik heb deze bespeeld bij Musicstore in Keulen.
    Zeker een aanrader en met de juiste topkambreedte!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    thx man!

    qua thumb over chords heb je overigens gelijk
    mijn J45 heeft een iets bredere hals en daar kan ik met mijn kleine handen dus geen travis picking (thumb over) op spelen. gelukkig lukt dat wel op de L00
    Ja, ik heb dus ook niet van zulke grote handen, lastig soms.... En ik heb op het moment maar het budget voor 1 goede akoest en dat moet dus een beetje een alleskunner zijn, vandaar deze eisen.

    @synapse/sly: Thnx! Die had ik ook al gezien, qua specs niet helemaal wat ik zoek maar ik neem hem wel mee als ik ga testen, je weet maar nooit .

    @Rizz: Ja ik heb dat dus precies andersom. En 1,5mm is nog best wel veel verschil trouwens, mensenhanden zijn best wel gevoelig, die 1,5mm merk ik echt wel helaas.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.933

    Standaard

    Hallo.

    Toevallig weet ik nog dat Martin de PS (2) heeft, een OM of OOO met een 43 mm topkam, dit omdat Paul Simon (vandaar die PS) wel dat kastformaat wilde hebben, maar net als jij niet de brede topkam. Dus, het model hebben we al geregeld, zitten we alleen nog met dat budget van 800 euro ............... .

    Groet, Jan.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Hallo.

    Toevallig weet ik nog dat Martin de PS (2) heeft, een OM of OOO met een 43 mm topkam, dit omdat Paul Simon (vandaar die PS) wel dat kastformaat wilde hebben, maar net als jij niet de brede topkam. Dus, het model hebben we al geregeld, zitten we alleen nog met dat budget van 800 euro ............... .

    Groet, Jan.
    Haha, oe sexy gitaartje, maar dat gaat toch wel ietsje mijn budget te boven ben ik bang... Evenals de OMJM van Martin, voldoet ook aan de signalementen maar moneyzzz....

    Mocht ik trouwens echt ergens verliefd op worden dan is het budget wel op te rekken naar 1000e, maar dat is het echt maximum.
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 17 januari 2015 om 16:27
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Kleine update:

    Vandaag naar Casa Benelly in Den Haag geweest voor een middagje testen. Overigens, echt een top winkel met zeer vakkundig en vriendelijk personeel, werd echt top geholpe ondanks dat ik vandaag niks gekocht heb.

    Echt een hoop gitaren getest, ff op een rijtje:

    Sigma 000R-28V: beste uiterlijk van de dag, klank nogal hol en vlak, bespeelbaarheid vond ik ook niet echt top. Jammer
    Eastman AC408: Oh wow, heerlijk ding, nadruk op het mid met genoeg helderheid en laag, mijn nr 2 van de dag. Speelt ook heerlijk trouwens, voor een 1 3/4 hals het fijnst, maar toch nog net wat te breed, was wel fijn door het redelijke platte halsprofiel maar speelde toch net niet fijn genoeg, dat lag echt aan de breedte van de hals. Qua afwerking wel ruk zeg.... Plekken in de lak op de kont en een groef/scheur over het achterblad in de lak. Nope...
    Eastman AC412: Iets voller dan de 408 en net wat gebalanceerde maar deed me toch minder qua klank. Maar die hals, zo focking breed, kon er niks mee.
    Eastman AC422: Staat me iets minder van bij, dat zegt wel genoeg. En weer die hals... Kan er niks mee... (dit gaat ngo wel een aantal keer terug komen...)
    Eastman AC322: Nope, mahonie doet het hem echt niet voor mij. Veel vlakker, diepte is weg uit de sound en teveel sprankel. Hals.....
    Eastman E8OM: Mooi ding, ziet er echt gelukt uit. Was een beetje anoniem qua sound maar wel mooi, weinig karakter. En die hals... Eastman, kap eens!
    Eastman E10OM: Weer dat mahonie, nope toch te vlak. Halsbreedte weer....
    Bedell MG 24 G: Nog nooit van gehoord maar de focking verrassing van de dag! Mooi diep gebalanceerd geluid met veel karakter. Piano like echt, mooie heldere belletjes in het hoog zonder dun te klinken, dikke aanwezige mids (vooral laagmid) en mooie attaque in de bas. Echt een overweldigende sound, zeer aanwezig en en focking luid! Helaas wel net een klein slagje groter dan de rest, wat dieper en tikje groter dan een 000 model... Niet wat ik eigenlijk zocht dus... Qua hals en bespeeldbaarheid wel de beste van de dag, redelijk forse hals, dat wel, maar minder breedte. Dat pikte ik er echt meteen uit. De verkoper heeft hem tijdens het uitproberen ook nog voor me afgesteld na wat opmerkingen van mij, echt top service! Zeker weten mijn favoriet van de dag.

    Dan komt het, paar dagen terug ook de Blueridge BR163 uitgeprobeerd:
    zeer mooi, prachtig gebalanceerd qua klank, mooi helder hoog en aanwezige zangerige mids. Strak in het laag, minder dik en overweldigend dan de Bedell. Qua bespeelbaarheid wel de absolute nummer 1 van alles wat ik tot nu getest heb hoewel de actie nog wel aangepast moet worden. En, mooi dun en klein, wat ik dus terug hoor in de iets minder diepe bassen.

    Hmmm wat te doen... Hebben jullie trouwens ooit van het Bedell gehoord? Ik tot vandaag nog nooit. Overigens zien beide gitaren en niet uit vind ik, maar dat is smaak en daar ga ik ook geen beslissing op baseren .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  9. #19

    Standaard

    Van Bedell weet ik alleen dat ze bij Casa Benelly worden verkocht.
    Ik heb ze nog nooit in het wild gezien.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ja klopt, daar heb ik hem ook getest, ben ze zelf ook nog nooit in het wild gezien.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top