Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Sprankelende gitaar geluid

    Hallo medegitaristen,

    Ik speel op een Ibanez AEL30 electro akoestische gitaar.. Fantastische gitaar. Thuis op de Fender Acoustasonic en Roland Mobile klinkt hij mooi helder. Over een DI en PA klinkt hij vaker niet zo mooi helder. Iemand een tip hoe ik dit kan regelen zonder hulp van de (meestal) amateuristische geluiddmannen? Settings EQ ofzo? Please geen dure oplossingen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Gitaar --> Acoustasonic (line out) --> PA, in plaats van gitaar --> DI --> PA? Kost niks, alleen 8 kg Acoustasonic mee sjouwen, dus wellicht het proberen waard.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je hebt di's speciaal voor akoestische gitaar. ik gebruikte een Boss AD-5 maar in de tussentijd is er wel wat bijgekomen.

    De tijd nemen voor een soundcheck waarbij je in voor de PA gaat staan. Maar eigenlijk is dat gewoon de taak van de mixer, ik hou me zelf alleen bezig met monitoring, je weet toch nooit of jouw PA setting tijdens het optreden zelf wel goed is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Als je thuis op de bank via een versterker op huiskamervolume speelt, hoor je een combinatie van het akoestische en het versterkte geluid. Maar op het podium wordt dat akoestische geluid vrijwel helemaal overstemt door de PA. Dat maakt een groot verschil.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ook op een mengtafel zit een toonregeling. Als jij een prima signaal levert en de holemens achter de p.a. regelt het geluid niet goed in is alles nutteloos.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top