Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Als je Rhodes/Piano en wat orgelsounds wilt kun je beter voor een Nord Electro gaan (als je voor Nord gaat that is).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  2. #12

    Standaard

    Dat denk ik ook. De Nord Lead is een vreemde keuze als je voornamelijk elektromechanische instrumenten wilt gaan spelen. Nadeel is wel dat de Nord Electro 2 geen synth sounds heeft en ook de acoustische piano van de Electro 2 liet i.m.o. behoorlijk te wensen over. Rhodes, Clav, Wulitzer en Hammond zijn daarentegen perfect. Een electro 3 of 4 heeft wel meer extra's maar die krijg je weer niet voor 500 Euro.

    Daarom ben ik overgestapt naar Kurzweil want die heeft een speciaal Hammond B3 mode waarbij ook nog eens alle modellen en leslies zijn nagebootst, goede piano's en electromechanische instrumenten zoals Rhodes, Wurlitzer, Clav etc., enorm veel goede jaren 60 en 70 sounds en daarnaast de 80 en 90 jaren sounds. Hij heeft alleen geen moderne trance etc. sounds. De sounds zijn gewoon enorm goed.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 januari 2015 om 18:05

  3. #13

    Standaard

    ik zeg nog steeds : tweedehands yamaha S30 of motif.
    S30 koop je tussen de 200 en 300 euro tweedehands en heeft gewoon prima piano, rhodes, hammond, enz
    gewogen toetsenversie is de S90. Maar gewogen toetsen zijn voor gitaar-bij-instrument gevallen meestal niet nodig. Flink prijsopdrijvend en vooral veel sjouwen!



    Nord is overpriced. Hype prijzen. (Doe dan liever kurtzweil) Maar je zit dan nodeloos de prijs te overdrijven.
    Laatst gewijzigd door showband; 15 januari 2015 om 08:09
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    ik zeg nog steeds : tweedehands yamaha S30 of motif.
    S30 koop je tussen de 200 en 300 euro tweedehands en heeft gewoon prima piano, rhodes, hammond, enz
    gewogen toetsenversie is de S90. Maar gewogen toetsen zijn voor gitaar-bij-instrument gevallen meestal niet nodig. Flink prijsopdrijvend en vooral veel sjouwen!



    Nord is overpriced. Hype prijzen. (Doe dan liever kurtzweil) Maar je zit dan nodeloos de prijs te overdrijven.
    Gisteren verscheen er een Yamaha S30 op 2dehands voor 150 euro. Wou er net op reageren maar blijkt al weg te zijn. Bummer

    Die Nords zien er cool uit maar zijn eigenlijk zelfs tweedehands toch boven ons budget. Die Yamaha lijkt me geen slechte tip.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik zou voor een Kurzweil PC3LE gaan. Die hebben alle typische sounds in die broodnodige variaties die je vaak voor pop tot prog-rock (piano, Rhodes, Wurlitzer, Synths) nodig hebt. Ze hebben daarnaast echt fenomenaal goed klinkende soundbanken van Hammond B3, Vintage keys (denk aan Genesis), Orchestrals en Strings. Kortom je vind altijd snel een goede en bruikbare sound die niet eens hoeft te tweaken. Ideaal voor een rockband. Tweedehands zijn ze rond de 500 Euro. De meeste sounds zijn geïnspireerd op songs en artiesten dus het aha gevoel is erg hoog ;-)

    luister maar eens naar: http://kurzweil.com/product/pc3le6/audio/

    Ik ben zelf ook gitarist en ben enorm tevreden met de PC361 (heeft exact dezelfde sounds). Ik had Korg, Roland en Yamaha al geprobeerd maar von de Kurzweil toch verreweg het meest natuurlijk klinken. Het beste vind ik dat ze dus natuurlijk klinken en goed in de mix liggen. Nadeel is een beetje dat ze wat aan de zware kant zijn.
    Lijkt inderdaad ook interessant. Maar tweedehands niet veel van te vinden. Nieuw toch wel boven het budget. Nu, dat hoeft er ook niet morgen al te staan dus we kunnen rustig uitkijken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Kurzweil artis of PC3LE 61 (iets van 600 euro)
    Roland V-combo (VR09) (Nu voor 699 van 999 (en is erg licht) Of Juno DI
    Yamaha MOXF61 of MX61
    Korg Krome

    Maar probeer ook de Blofeld van Waldorf....

    Met de eerste 4 heb je alle standaard sounds van de laatste 4 decennia. Met de Blofeld kun je nieuwe dingen maken..... You're choice.

    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 16 januari 2015 om 10:55
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Lijkt inderdaad ook interessant. Maar tweedehands niet veel van te vinden. Nieuw toch wel boven het budget. Nu, dat hoeft er ook niet morgen al te staan dus we kunnen rustig uitkijken.
    Bij Bax is de PC3 LE6 synthesizer nieuw in de aanbieding voor maar 666 Euro... Voor dat geld wist ik het wel maar ik heb er al eentje ;-)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    ik zeg nog steeds : tweedehands yamaha S30 of motif.
    S30 koop je tussen de 200 en 300 euro tweedehands en heeft gewoon prima piano, rhodes, hammond, enz
    gewogen toetsenversie is de S90. Maar gewogen toetsen zijn voor gitaar-bij-instrument gevallen meestal niet nodig. Flink prijsopdrijvend en vooral veel sjouwen!



    Nord is overpriced. Hype prijzen. (Doe dan liever kurtzweil) Maar je zit dan nodeloos de prijs te overdrijven.
    Dit klinkt prijs versus geluid echt heel erg goed !!

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Tevreden S30 gebruiker checking in
    Voor mij is synth mijn tweede instrument. Soms een pad op de achtergrond (lang leve het sustain pedaal), maar ook vaak genoeg complete nummers. Op de S30 zitten inderdaad standaard al prima strings, goeie elektrische piano's en ook goeie orgels. Met een beetje tweaken ook een vrij aardige Hammond. Let wel, niks voor puristen, maar voor in een bandmix: prima en voor de prijs uitstekend. Daarnaast zitten er genoeg vette synth sounds in en wat gekke effecten die prima bruikbaar zijn. Het is allemaal niet USB etc, maar de sounds zijn prima. Ook de stock sounds. Tweaken is niet zo heel ingewikkeld, de EQ heb je al snel gevonden bijvoorbeeld.
    Overigens, in die categorie zijn wel meer leuke synths te halen hoor, zowel van Roland als Korg. Tweedehands zijn synths uit die tijd tussen de 150 en 250 te vinden en da's echt geen rommel hoor.
    Hoe dan ook zou ik zeker kijken voor 61 toetsen, normaal klavier.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Onbekend maakt onbemind maar wel voorzien van belachelijk goede Hammond's en piano's: Alesis QS 6.1.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top