Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc Bekijk bericht
    Eigenlijk niet .. 4 100 watt gitaarheads en 2 200watt bassheads met allemaal een eigen 412 of 215 cab .. beukt lekker door. En voor de feedback en soundscapes zijn we ook enigszins afhankelijk van het volume.
    haha, tis de schuld van de versterkers!

  2. #22

    Standaard

    Kom op mensen. yhcmarc beschrijft een situatie van heerlijk orgastisch sonisch geweld, waarbij met oordoppen door niemand schade wordt opgelopen. Wat is daar mis mee?

  3. #23

    Standaard

    Als Bonamassa 135 db produceert bij een optreden blijf ik weg... het is bezopen dat je als publiek in een grote zaal ook nog eens met oordoppen moet rondlopen. En met oordoppen demp je misschien 25 db, dus zelfs met doppen in zijn de pieken idioot hard, en het gemiddelde nivo nog steeds goed voor gehoorbeschadiging.

    Satriani ziet mij dus ook niet meer voor het podium, en Vai is een randgeval. Dat was nog net te doen, maar ook al behoorlijk hard.

    Je wil dus de beleving van heel hard, en dan ga je doppen in doen. Kan je toch ook wat minder hard, en dan zonder die doppen, lijkt me.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Mag ik even inhaken en vragen of iemand een leuke (stereo) USB-microfoon kent voor dit doeleinde? Ik zou graag met m'n GSM opnames maken ipv de onbegrijpbare Tascam DP004.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

    Je wil dus de beleving van heel hard, en dan ga je doppen in doen. Kan je toch ook wat minder hard, en dan zonder die doppen, lijkt me.
    Je wilt toch die druk op je borst hebben en je broekpijpen hebben wapperen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mag ik even inhaken en vragen of iemand een leuke (stereo) USB-microfoon kent voor dit doeleinde? Ik zou graag met m'n GSM opnames maken ipv de onbegrijpbare Tascam DP004.
    De zoom h1 die ik gekocht heb is stereo en als usb mic te gebruiken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

    Je wil dus de beleving van heel hard, en dan ga je doppen in doen. Kan je toch ook wat minder hard, en dan zonder die doppen, lijkt me.
    Nee, dat kan niet. Als je een drummer hebt die op 22 of 24 inch rides staat te beuken en oude amps hebt zonder masters .. volume is een onderdeel van de beleving. Deal with it, of blijf buiten. I don't care.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc Bekijk bericht
    Nee, dat kan niet. Als je een drummer hebt die op 22 of 24 inch rides staat te beuken en oude amps hebt zonder masters .. volume is een onderdeel van de beleving. Deal with it, of blijf buiten. I don't care.
    het was een grapje he. Dat van de drummer herken ik zeker, non-master volume amps vind ik altijd een vreemd argument, bedoel, dan deugt je apparatuur gewoon niet. Luchtdruk is heerlijk, begrijp me niet verkeerd, maar op het podium zul je je toch moeten aanpassen wil je een fatsoenlijk geluid hebben. In de oefenruimte duw ik de master ook ngo wel eens omhoog, maar dan gaat de bassist mee en dan valt het detail toch weg in de enorme oomph geluiden

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    het was een grapje he. Dat van de drummer herken ik zeker, non-master volume amps vind ik altijd een vreemd argument, bedoel, dan deugt je apparatuur gewoon niet. Luchtdruk is heerlijk, begrijp me niet verkeerd, maar op het podium zul je je toch moeten aanpassen wil je een fatsoenlijk geluid hebben. In de oefenruimte duw ik de master ook ngo wel eens omhoog, maar dan gaat de bassist mee en dan valt het detail toch weg in de enorme oomph geluiden
    Op het podium ook alles voluit . De PA is meestal een veredelde zang versterker, werkt prima.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc Bekijk bericht
    Op het podium ook alles voluit . De PA is meestal een veredelde zang versterker, werkt prima.
    mmm, nee, dat ben ik niet met je eens. Op het podium werkt dat prima, in de zaal is het geluid dan meestal kut. Maar goed, het geeft wel een hoop street cred denk ik zo!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top