Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Mijn zoom q3 kan tot 130 db, bij concert van Bonamassa nodig gehad.
    Vriendelijke groet,

  2. #12

    Standaard

    Ik gebruik al jaren een Zoom H4 zonder enig probleem en met een relatief goede kwaliteit. Optredens, concerten, oefenruimtes etc...altijd goed geluid gehad.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Vandaag hebben we de eerste opnames gemaakt in de oefenruimte met de Zoom H1. Helaas was de bassist verhinderd, dus geen bas. (En we zoeken nog een zanger, dus geïnteresseerden mogen zich graag bij me melden )

    Ik ben zeer tevreden over de opnames. Zoals gezegd, het is puur voor onszelf, zodat we de nummers niet vergeten en er verder thuis aan kunnen sleutelen.

    Hier één van de opnames, zodat iedereen een beeld krijgt hoe de kwaliteit is van een Zoom H1.

    https://soundcloud.com/arcanespacetr...t-nummer-6-wav

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Wij hebben sinds kort een focusrite scarlett in een rack met laptop zitten. Opnames zijn van demo-niveau met het grote voordeel dat we direct kunnen tracks opnemen en producen zonder bv zang of gitaar om thuis verder mee te oefenen. echt een aanrader!
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noway Bekijk bericht
    julie spelen dus eigenlijk deafmetal en je zoekt iets wat 120 db aankan om op te nemen ?

    vergeet dat ff hoe je wil opnemen en wees je bewust van het feit dat je russisch roulette met je gehoor aan het spelen bent

    staat natuurlijk heel kool en stoer en zo dat harde spelen
    maar even de pride opzij en zet de boel zo'n 30% zachter kun je over tien jaar ook nog gitaar spelen


    zooooooooom ?
    vast niks mis mee
    gemiddeld 123 tot 125Db in de oefenruimte, oordoppen in en niks aan het handje

  7. #17
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een band waar ik inzat tot 2008 ging tot 113 gemeten en met oordoppen was dat al een hele opgave. Er kan dan eigenlijk geen zang bij want dat zingt rond op die volumes in bijna elke ruimte.

    Je kan ook gewoon zachter hoor.
    Vriendelijke groet,

  8. #18

    Standaard

    Ach ja, je hebt van die drummers... Zelfs met oordoppen in deed die snare nog pijn aan m'n oren. Ik kon er maar net tegenop met m'n 100 watt buizenbakkie. Die goeie ouwe dagen van de hardcorepunk...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht

    Je kan ook gewoon zachter hoor.
    Eigenlijk niet .. 4 100 watt gitaarheads en 2 200watt bassheads met allemaal een eigen 412 of 215 cab .. beukt lekker door. En voor de feedback en soundscapes zijn we ook enigszins afhankelijk van het volume.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Het is niet verplicht om 4 100 watt amps open te zetten he, laat niemand je dat wijsmaken. Ik krijgt uit mijn 22 watt Deluxe elke feedback die ik wil, volume is een onderdeel maar het is ook een kwestie van techniek.

    Livestage, repeteren en opnemen zijn verschillende dingen die je niet perse hetzelfde moet benaderen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top