Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard opnemen in de oefenruimte

    Tijdens de repetities met de band nemen we regelmatig wat op. Hoofdzakelijk om nummers thuis uit te werken of als geheugensteuntje zeg maar. Dat doen we nu met een mobieltje.
    Nou zal een mobieltje voor een singer songwriter vast wel werken, echter spelen wij deathmetal op hoog volume. En zoals te verwachten valt zijn de opnames barslecht.

    Nu kwam ik de zoom h1 tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Of weet Iemand een (beter) alternatief?

    Ik verwacht uiteraard geen studiokwaliteit, maar ik hoop eel op opnemes die niet overstuurd zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik lees zojuist de specificaties van de Tascam DR-22WL, en dat lijkt me ook wel wat. In de omschrijving wordt beschreven dat op 120 db opgenomen kan worden.

    Iemand iets zinnigs te zeggen over de zoom of de tascam?

  3. #3

    Standaard

    Het enige wat je nodig hebt is iets waarbij je het ingangs volume kan afregelen. Gewoon minder versterking van de microfoon (ook wle mic gain, mic volume, mic level genoemd. Het is niet zo dat je een orkaan bestendige microfoon nodig hebt die tegen 120 dB kan. Dat zouden die zoom en tascam allebei moeten kunnen.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    edit

    Zoom is prima bv de H1.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik heb zaterdag onze repetitie nog opgenomen met een zoom h2.

    Zal straks eens kijken of ik een voorbeeldje kan posten. De vorige keer zat er flink wat clipping in de opname. Deze keer zou het beter moeten zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb tot gisteravond laat allerlei recensies, tests, opnames en video's gelezen, beluisterd en bekeken.
    Hoewel ik in eerste instantie gecharmeerd was van de Tascam door het gebruiksgemak en en de wifi ondersteuning heb ik uiteindelijk de Zoom H1 besteld. Deze kwam bij de opnames die ik heb beluisterd voor mij toch wel als de betere optie over.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb de zoom Q3, dat is eigenlijk een H1 met een goedkope webcam. Ik neem onze repetities meestal op met de camera uitgeschakeld. De Zoom Q4 heeft een veel betere camera maar die kan de video niet meer uitschakelen.
    Vriendelijke groet,

  8. #8

    Standaard

    julie spelen dus eigenlijk deafmetal en je zoekt iets wat 120 db aankan om op te nemen ?

    vergeet dat ff hoe je wil opnemen en wees je bewust van het feit dat je russisch roulette met je gehoor aan het spelen bent

    staat natuurlijk heel kool en stoer en zo dat harde spelen
    maar even de pride opzij en zet de boel zo'n 30% zachter kun je over tien jaar ook nog gitaar spelen


    zooooooooom ?
    vast niks mis mee

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Je begrijpt het verkeerd. We spelen niet op 120 db. Ik las alleen dat dat ding 120 db aankon, wat mij het idee gaf dat deze dus ruimschoots voldoende zou zijn voor ons. Er is immers wel een verschil in geluid van een deathmetalband en een akoestisch kwartetje.
    Wel spelen zeker niet op standje doof. Bovendien gebruik ik aangemeten gehoorbescherming.
    Maar wel bedankt voor je bezorgdheid

  10. #10

    Standaard

    ok
    niks gezegt

    suc6 met je band

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top