Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 70
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Dit topic staat in mijn bookmarks als "zodra ik tijd heb", dus ik kan niet actief meelezen ... maar "terugkoppeling" lijkt me het interessantste van jouw lijstje, zeker icm presence-regelingen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Moet nog beginnen met de trafo's topic 8. Wel gekeken hoe die modellen in elkaar zitten om die potlood buisjes erin te gooien... .zit nog wel wat werk aan begrijp ik
    Nico


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dit topic staat in mijn bookmarks als "zodra ik tijd heb", dus ik kan niet actief meelezen ... maar "terugkoppeling" lijkt me het interessantste van jouw lijstje, zeker icm presence-regelingen.
    Oké, terugkoppelingstheorie komt eraan! Als iemand nog verzoeknummertjes heeft, laat maar weten. Hoeft niet SPICE-gerelateerd, als het maar iets is met natuurkunde en audio-elektronica.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Moet nog beginnen met de trafo's topic 8. Wel gekeken hoe die modellen in elkaar zitten om die potlood buisjes erin te gooien... .zit nog wel wat werk aan begrijp ik
    Ik heb dus zo'n programma maar het lukt me niet om een curveset als achtergrond van de curvefitter in te stellen, zodat je dus de curves kan laten matchen door met de parameters te spelen. Welke buizen wil je hebben? 6111? 6112? 6021?
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 12 januari 2015 om 21:06

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Wilt het een beetje lukken allemaal?
    Beetje als Harold....drukdrukdruk. Maar, komt wel. Laat jullie ff vogelen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Ik heb dus zo'n programma maar het lukt me niet om een curveset als achtergrond van de curvefitter in te stellen, zodat je dus de curves kan laten matchen door met de parameters te spelen. Welke buizen wil je hebben? 6111? 6112? 6021?
    Ik werk met de CK5703 (beetje als een 12AT7) en de CK5744 (beetje als de 12AX7). Datasheets heb ik. Verder de 6K1B Daar heb ik wat Russische data van
    Nico


  6. #16

    Standaard

    Ik volg deze draad aandachtig. Ik snap er nog de ballen van, maar ik volg hem aandachtig!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Ik volg deze draad aandachtig. Ik snap er nog de ballen van, maar ik volg hem aandachtig!
    je moet ook niet volgen...... maar doen..... daar leer je van
    Nico


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard one tube reverb


    edit: waarschijnlijk moet er geëxperimenteerd worden met R3 om de bias goed in te stellen. Het circuit is ontworpen voor een vrij vlakke respons van 250 Hz tot 7 kHz. Het circuit nodigt (daarom) uit tot experimenteren met de toonbalans. De impedanties en stromen etc. zijn vrijwel zeker correct dus dit circuit is een goede basis. De driver kan de tank ruim 20 dB harder uitsturen dan nominaal dus mogelijkheden te over. Nu nog een ECL op de kop tikken. Bovendien is dit circuit heel goedkoop door het ontbreken van een trafo.

    Om van dit schema een reverb unit te maken is alleen nog een (mosfet) buffer nodig. De input bufferen en de output aan de mix potmeter. De lage uitgangsimpedantie van de buffer zorgt ervoor dat

    je gitaarsignaal niet wordt beïnvloed door de dwell-potmeter en de ingangsimpedantie van de pentode

    en het uitgangssignaal van de reverb bij de ingang van de reverb wordt kortgesloten in plaats van doorgelust zodat er geen kring ontstaat
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 14 januari 2015 om 14:19

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Ik volg deze draad aandachtig. Ik snap er nog de ballen van, maar ik volg hem aandachtig!
    Wat Nico zegt; Het is een kwestie van doen. Dan krijg je het vanzelf door. Dat is onder andere ook de reden dat ik een paar screenshots heb gepost zonder uitgebreide uitleg. Ik hoop daarmee de lezer te motiveren het schema over te tekenen (routine opbouwen) en zelf te kijken hoe alle stromen lopen. Zo heb ik het n.b. ook geleerd... Ik hoop jullie op deze manier een kickstart te geven want 5 jaar terug was deze info niet op internet beschikbaar en ik heb al die modelletjes toch wel staan dus zoveel moeite is het ook niet. Alleen de eerste post was een redelijk epistel omdat daarin echt de básis-basis staat. met muisklikken en al.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Ik ga dit draadje ook zeker volgen en als de verbouwing thuis klaar is ook zeker met dit programma aan de slag. Het ziet er interessant en duidelijk uit.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top