Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: 4G en draadloos

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard 4G en draadloos

    In onze band zijn de bassist en ik "draadloos". Zowel qua gitaarkabels als qua monitoring (inears, draadloos). Bij een optreden in december vertelde de geluidsman dat met de uitrol van het 4G netwerk het mogelijk is dat onze systemen straks niet meer goed werken. Een deel van onze draadloze gear valt inderdaad in de bandbreedte die nu aangewezen is voor 4G. Tot nog toe hebben we nog geen problemen gehad. Ook vragen we ons af, hoe groot het probleem zal zijn? De zenders en ontvangers bieden immers de mogelijkheid om te kiezen voor frequenties en per frequentie nog weer een aantal kanalen.

    Maar we zijn dus op zoek naar mensen die hier al tegenaan gelopen zijn en die uit ervaring kunnen vertellen waar ze tegenaan liepen en of daar nog een oplossing voor was (zoals andere freq/kanaal kiezen).

    Wie is hier al tegenaan gelopen?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  2. #2

    Standaard

    IK.

    Aanrader voor je basgitaar WiFi zendertje. Werkt al een paar jaar goed voor mijn gitaar.
    Helaas voor in-ear wegens delay nog niet mogelijk. Verstandig is een backup wired doosje te kopen voor je in ear. (behringer heeft tegenwoordig goedkope en bij thomann hebben ze er ook een van hartley benton voor weinig)
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Als je qua frequentie onder 780 Mhz blijft is er niets aan de hand volgens mij.
    prut...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard 4G en draadloos

    Onze zangeres had een sennheiser in ear in het 4g frequentie gebied: 823-865. Deze is volledig bezet op een heel klein stukje tussen 862 en 865. Daar heb ik de set op afgesteld en het ging tijdens repetitie goed.
    Bij een optreden echter niet. Behoorlijk wat storing. Uiteindelijk heeft ze een nieuwe set gekocht in het "goede gebied"
    Sennheiser heeft ook een app uitgebracht die freq. Finder heet. Je kunt per gebied (gps) snel opzoeken welke frequenties gebruikt worden.

  5. #5

    Standaard

    De frequenties zijn verkocht en worden meer en meer gebruikt door 4g.
    Als je even googled op sennheiser frequency finder dan vind je de app maar ook een site waar je kan zien welke frequentie wel vrij zijn.
    Er zitten zo hier en daar wat gaten in maar ook die worden kleiner en bovendien is het niet zo dat als de 1 frequentie 844 en de ander 845 je elkaar niet stoort.
    Afhankelijk van waar je woont en hoeveel 4G verkeer er in de buurt is heb zijn ze nog wel bruikbaar, ik meen dat ze vanaf dit jaar of volgend jaar in principe ook niet meer legaal zijn.
    Wat ik zo hier en daar hoor begint het met de oude 800 frequentie toch wel echt lastig te worden en kan je heel goed storing verwachten.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Als je qua frequentie onder 780 Mhz blijft is er niets aan de hand volgens mij.
    Klopt, echter de meest verkochte setjes van de laatste jaren zitten helaas allemaal tussen ongeveer de 790 en 880.

  7. #7

    Standaard

    dit gebeurt regelmatig. Ik had ooit een Nady setje dat na (hooguit) een paar jaar waardeloos werd omdat KPN de frequentie ergens anders voor ging gebruiken. En bedankt.

  8. #8

    Standaard

    kijk hier voor een eenduidig antwoord op jouw set:
    http://loket.agentschaptelecom.nl/nf...InterfacePos=7
    vul je frequenties in.

    voorbeeld:
    791.0 - 823.0 MHz
    MS Microphone 200 kHz 50 mW e.r.p. 100%
    Licence exempt Frequency Modulation (FM) or a comparable other constant carrier modulation technique, e.g. Gaussian Filtered Minimum Shift Keying (GMSK) or Generalized Tamed Frequency Modulation (GTFM).
    Usage is permitted until January 1st, 2016.

    823.0 - 832.0 MHz
    MS Microphone 200 kHz 50 mW e.r.p. 100%
    Licence exempt Frequency Modulation (FM) or a comparable other constant carrier modulation technique, e.g. Gaussian Filtered Minimum Shift Keying (GMSK) or Generalized Tamed Frequency Modulation (GTFM).

    832.0 - 862.0 MHz
    MS Microphone 200 kHz 50 mW e.r.p. 100%
    Licence exempt Frequency Modulation (FM) or a comparable other constant carrier modulation technique, e.g. Gaussian Filtered Minimum Shift Keying (GMSK) or Generalized Tamed Frequency Modulation (GTFM).
    Usage is permitted until January 1st, 2016.

    en ook op bijvoorbeeld:
    http://www.frequencyfinder.eu/
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Die frequency finder van sennheiser kende iknog niet, bedankt!

    Het komt er dus op neer dat we wat nieuwe zenders moeten kopen (helaas). Jammer, maar dat moet dan maar.
    Laatst gewijzigd door Noid; 7 januari 2015 om 23:52

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    We hebben kritisch naar ons materiaal gekeken. Wat niet meer goed werkt gaan we vervangen, maar het zou zonde zijn om iets te vervangen wat nog gewoon goed is. Daarom nog een paar vragen waar hopelijk iemand hier het antwoord op weet:

    1 - 171-216 Mhz (gitaarzender VhF True diversity). Deze range was aangewezen voor analoge tv en nu schijnbaar voor digitale radio (volgens de tabel hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frequentieband). Eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar nu digitale radio o.a. voor in auto's gepusht wordt zouden we probelemen kunnen verwachten?

    2 - Een in ear set Senheisser, heeft het "gat" tussen 862-865. Zoals "nusti" aangeeft is de kans dat er toch problemen ontstaan. Hebben meer mensen deze ervaring?

    3 - de mogelijkheid om het zendvermogen in te stellen: 10mW, 31,6 mW of 100mW (Een in ear set, freq 765-790MHZ, dus die hoeft niet vervangen te worden). Het lijkt logisch om voor het grootste zendvermogen te kiezen, maar is dat wel zo, of verstoren we daarmee misschien onze andere zenders?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top