Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 47
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toaster Bekijk bericht
    Ik heb hier een 67 Pro Reverb staan.

    Die is zo goed dat ik ben gestopt met zoeken en verzamelen

    Ik moet er wel bij vertellen dat mijn Pro reverb toch best wel wat mod's heeft ondergaan, de speakers zijn vervangen voor oude Greenback G12H's, het Normal channel heb ik laten afkoppelen, het vibrato kanaal is ook afgekoppeld middels een push-pull knop.
    Hierdoor wordt het geluid wat dikker.
    Ik heb deze amp ooit naast een 67 twin gehouden (110volt) verder helemaal origineel. Maar ze leken erg veel op elkaar, mijn versterker vond ik toen iets dikker klinken. Maar ik denk dat alle versterkers van de leeftijd iets anders klinken dan toen ze de fabriek verlieten in tip-top staat.


    De Proreverb zal ik nooit en te nimmer meer weg doen. Het is nu onderdeel van mijn sound, misschien wel beperkt in de zin dat ik nooit iets moderns kan spelen (keiharde strakke hardrock)(moderne multichannel geluiden), maar goed dat wil ik ook niet.

    Als ik ooit weer veel centen heb zou ik een mooie tweed willen hebben, instant Stones geluid. Ik heb er ooit bij iemand 10 minuten over mogen spelen. Een tweed is echt een bijzonder ampje.
    Of misschien toch een mooie multichannel boutique versterkertje
    Ik zou mijn Pro Reverb wel eens langs de jouwe willen zetten als je er zo tevreden van bent, ik vind hem goed maar hij verbleekt iets langs mijn Twin. Hij is wel origineel buiten de te vervangen caps en buizen.

    Ik probeer altijd de V1 eruit te halen, dat werkt bij sommige Fender amps , bij andere klinkt het beter mét de V1 erin.
    Ik heb nu een mooi resultaat met een 12AY7 in de V1 van de Tremolux en een 12AX7 in de V2, ik vind juist het Normal Channel onderschat bij de BF amps, voor mij is het direct en een tikkeltje agressief en Tweed achtig, perfect te gebruiken!

    Het vibrato effect afkoppelen moet ook een mooie sound geven, is gewoon simpel 1 draadje lossolderen maar met die push/pull wat jij hebt is wel easy, kan je hem zo terug gebruiken.
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3

    Standaard

    Mooie amps hoor! Ik ben zelf in het gelukkige bezit van een BF Fender Deluxe Reverb uit 1965, een export-model. Dus gewoon schakelbaar op 220v. Dat is er eentje die nóóóóit meer weg gaat, tenzij er een mooie vintage strat tegenover staat :-)

    Daarnaast heb nog een Fender Champ uit 1972 en een '57 Twin Reissue. Die laatste is mijn primaire amp voor gigs, wat een beest: Klinkt erg goed op redelijk volume, klinkt fantastisch op hoog volume, en vreet pedalen alsof het koekjes zijn!

    En als we dan toch bezig zijn - slightly OT - een Vox AC30 uit '65 en een Marshal 1974x.

    Dat verdomde GAS ook altijd... ;-)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Ik heb er maar eentje

    75/76 Fender princeton reverb
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steph Bekijk bericht
    Ik heb er maar eentje

    75/76 Fender princeton reverb
    Maar wel een hele mooie! Bevalt goed?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Lekker retro setje! Vooral die rooie es is echt een plaatje.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Idd een hele mooie, pure combi.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mmm, ik heb alleen een '73 Silverface Champ in uitstekende staat, bevalt me prima voor thuis. Vreet heel goed pedaaltjes. Als drive en boost heb ik een Okko Diablo Plus. Een prima combinatie met een Holy Grail (EHX) als galm. Dan nog wat pedaaltjes, en mijn trouwe Strat........

    Robin

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Jazekers bevalt tie!
    Hij staat dagelijks aan, en is helemaal origineel (geen recap etc).
    Neem 'm mee naar optredens en repetities, weegt haast niks en gaat behoorlijk hard.
    Ik zou er nog wel zo eentje willen.
    Deze heb ik vorig jaar gekocht van onze toetsenist, stond al jaren op zolder.
    Paar honderd Euro (ik heb hem eerlijk verteld dat ze meer waard zijn).
    Het was zijn keyboardversterker in de 80's hahaha.
    De combi met de ES is (voor mij) helemaal het einde.
    Zo ziet tie er van binnen uit:
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Helemaal origineel is niet altijd een voordeel, kan goed zijn dat met bepaalde caps te vervangen hij nóg veel beter klinkt!

    Twee van die ampjes langs elkaar is ook zeker een aanrader , klinkt een stuk voller. ( Ryan Adams)
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2010
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    111

    Standaard

    Ik ben ook bezig met verzamelen van champs. Heb nu een:
    Fender Champ 1976 (Silverface)
    Fender Champ 1958 (Tweed)
    Fender Champion 600

    Ben nog op zoek naar een Vibro Champ

    Grtn
    Tux

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top