Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2013
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Nu moet de hals dus nog eens beter gevlakt (niet vergeten ook het kanaal voor de truss rod nog wat uit te diepen!) en dan is het de vraag wat ik met de top doe. Ook dunner maken? Of een treetje in de toets maken, zodat die er overheen past? Is wel overzichtelijker om te doen. Of zou dat heel gek staan?
    Wellicht nog een (onconventionele) derde suggestie: Hals vlakken, dan iets omhoog brengen door er één of meer laagjes fineer op te lijmen in een pakkende kleur en daar dan weer de toets bovenop te plaatsen??

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Dat is inderdaad ook een optie, maar om een of andere reden heb ik die meteen afgekeurd.
    Ik moet er nog eens wat meer over nadenken, want ik moet wel opletten dat de hals niet te dun wordt. En ach ja, nog een streepje meer of minder...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik weet niet welke switch je gebruikt, maar zou het met een angled switch niet lukken?

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik heb een rechte, die zeker niet gaat passen. Zo eentje met een hoek zou misschien wel werken, maar het gaat me wat ver om nu nog een andere schakelaar te bestellen omdat ik met alle geweld met draadjes door gaatjes wil gaan zitten mieren
    Het moet ook geen doel op zich worden natuurlijk...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Wat er in ieder geval nu eerst moest gebeuren, is het uitzagen van de klankgaten:



    Zo op de foto, nu ik thuis op de bank zit, lijken ze ineens wat breed, maar dat kan vertekening zijn. Voor de rest ben ik nog steeds best tevreden over het vormpje

    De hals heb ik recht gefreesd, en uiteindelijk toch besloten om het gedeelte onder de toets maar een beetje op te hogen. Ook hier gewoon een streepje mahonie er tussen, om consequent te blijven. Als het goed is opgedroogd, volgende keer, eens zien of we de boel helemaal netjes vlak weten te krijgen. De toets heb ik er intussen ook bij gepakt, maar nog niet veel mee gedaan. Alleen de fretgleufjes aangegeven, zodat ik ze binnenkort kan gaan inzagen.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Weer een boel stapjes vandaag, maar helaas maar één foto: de top zit er op!



    Verder heb ik gaten gemaakt in de zij- en achterkant, een paar blokjes ingelijmd, zodat ik straks iets heb om de afdekplaatjes aan de achterkant op vast te zetten, en ik ben verder gegaan met de toets. Fretgleufjes ingezaagd, de toets op breedte en op lengte, zodat ik goed kan zien waar de boel terecht gaat komen straks. Ik heb het idee dat de grote stappen nu gedaan zijn, voor de rest is het nu een kwestie van steeds mooier maken
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    wordt een mooie Woml.

    Dat gevoel dat ie eigenlijk bijna af is eens je voorbij de kritische punten bent terwijl de hele afwerking nog moet beginnen (en je dus mss net in de helft zit) heb ik ook vaak

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    En wéér een aantal kleine stapjes, en wéér maar één foto...

    De toets heb ik een klein beetje dunner gemaakt, zodat de topkam er nog net een beetje bovenuit kijkt. Wel zo handig. En nu ik weet waar de toets precies komt, heb ik de gaten voor de brug geboord.
    Verder was er bij het gelijktrekken van de top met de body ergens iets raars gebeurd, zodat er een net-niet-hap in de rand zat. Niet zo groot, dus een goede aanleiding om een setje proppenboren te bestellen, en te kijken of dat een beetje netjes hersteld kon worden.
    Dat is uiteindelijk best redelijk gelukt. Volgende keer gaat het misschien iets vlotter, met minder gepiel, maar voor een eerste keer ben ik niet ontevreden.
    En tenslotte heb ik de elementen getest. Het zijn (waarschijnlijk enorrrrrem foute!) P90's. Van de... Conrad.
    Ik had er al een tijdje een liggen, weet al niet eens meer waarom ook alweer. Waarschijnlijk voor de lol ergens bij besteld om over een bedrag heen te komen zodat de verzendkosten weg vielen. En voor dit ding wilde ik er twee, dus nog een er achteraan besteld, met een andere bestelling mee.
    Maar gek genoeg zijn ze niet identiek. De ene heeft een rood draadje en de andere een blauwe . En ook intern: de blauwe geeft een weerstand van 7.74 kOhm, en de rode 8.07. Ik heb ze in mijn testbak gehangen (Ja, ik heb een testbak! Ontzettend lollig ding! Maar dat is een verhaal apart, waar ik misschien nog eens een eigen topic over opzet ) en ik heb het idee dat de rode bij de brug beter tot zijn recht komt, en de blauwe bij de nek. Beter dan andersom in ieder geval. Toch goed om te weten.

    En er moesten maar eens gaten komen waar die elementen in komen te zitten. Stap 1:



    De ene heb ik intussen ook netjes uitgefreesd, maar voor de andere had ik vandaag geen tijd meer. Komt morgen.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2013
    Locatie
    Midden Nederland
    Berichten
    273

    Standaard

    Begint mooi te worden!
    Conrad P-90's.. tja.. Ik ken ze niet en heb er zelfs nog nooit van gehoord, maar uiteindelijk zijn het ook maar magneten met een spoeltje, dus wie weet... (en als het niks is qua geluid kun je er altijd nog andere elementen in schroeven.)

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nejra Bekijk bericht
    Conrad P-90's.. tja.. Ik ken ze niet en heb er zelfs nog nooit van gehoord, maar uiteindelijk zijn het ook maar magneten met een spoeltje, dus wie weet... (en als het niks is qua geluid kun je er altijd nog andere elementen in schroeven.)
    Precies, dat idee had ik ook. Eerste indruk in de testbak is best OK, en voor die prijs kun je je er sowieso geen buil aan vallen (Ik zie trouwens net dat ze intussen nóg een hele euro goedkoper zijn geworden! Maar wel met een creme kapje...) En heel kieskeurig ben ik uiteindelijk ook niet, wat elementen betreft.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top