Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard de hoge E klinkt zachter dan de overige snaren

    Hallo,

    Op de strat klinkt de hoge E beduidens lager dan de B je ziet wel hoogte verschillen in de elementen maar daar is dacht ik niets aan af te stellen, behalve helemaal hoger of lager dmv de stelschroeven.

    Iemand een idee waar dat door komt. en of er een oplossing voor is. Ik heb het nog niet met andere snaren geprobeerd.

    maakt niet uit in welke stand e 5 standen regelaar staat.



    Met vr gr
    Han

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.502

    Standaard

    Je kan de elementen wat kantelen en dus de polepiece wat dichter bij dunne e zetten door het schroefje naast het element wat te verdraaien.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Klinkt t akoestisch wel in balans?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Klinkt t akoestisch wel in balans?
    Precies. Kan ook aan de kam (of de brug) liggen... Luister of er iets buzzt of 'aanloopt'.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.522

    Standaard

    Het is vrij standaard om de baskant van de strat pickups lager af te stellen dan de treble kant, afgezien van de hoogte afstand van de 3 pickups onderling.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Precies. Kan ook aan de kam (of de brug) liggen... Luister of er iets buzzt of 'aanloopt'.
    Hallo, wat zou er dan mis kunnen zijn aan de brug of de kam. er zijn ien ieder geval geen bijgeluiden. die zijn er soms wel als ik zo'n chrome kapje over de brug plaats. dus die laat ik er af.

    Verder zorg ik dat de snaarhoogte zo is dat ze ook bij hard aanslaan geen bijgeluiden geven.

    Ik denk dat ik er eerst eens nieuwe snaren op ga zetten, om te zien of dat helpt. ik zal wel eerst de elementen iets kantelen Hoger/lager zetten.

    Allemaal weer bedankt voor jullie reacties.

    Han

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.522

    Standaard

    Dit is ongeveer het idee hoewel ik zelf de baskant van de brugpup hoger heb en de treblekant van de neck wat lager.



    Door de snaaruitslag klinkt de neck pickup luider dan de mid die weer luider klinkt dan de brug en dat kan je compenseren met afstelling. Daarnaast klinkt de baskant luider dan de treble met dien verstande dat het verschil afneemt naarmate dichter naar de brug toe.
    De brupgpup snijdt van nature beter door de mix dus die hoef je niet extra te compenseren als lead pickup. Daarnaast zetten veel gitaristen de mid pickup iets lager tav de andere twee voor meer quack in de 2 en 4 positie.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top