Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Andere sites waar je je muziek kan posten?

    Weet iemand naast Gitaarnet/Gitaar.net en Soundcloud nog meer sites waar je je muziek kan posten ?

  2. #2

    Standaard

    Ik post soms wel eens op TheGearPage (Engels), maar daar krijg je vaak weinig reactie (kan ook aan mij liggen, natuurlijk )

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Waar gaat het jouw om? Wil je alleen gehoord worden of ook beoordeeld worden? Ik heb namelijk wel een leuke tip voor je waar ik onbedoeld achter kwam. Ik heb een 2 jaar geleden een filmpje gepost op Youtube van mijn band met een cover van Pink Floyd ( Shine On... ) waarbij ik in eerste instantie mijn ( toenmalige ) nieuwe versterker wilde laten horen ( Blackstar HT 40 ). De titel is "Blackstar HT Club 40 test in band setting". Ondertussen heeft dit filmpje bijna 28.000 hits en 121 reacties en 129 "likes". Dankzij de titel ( en daarmee de zoekterm ) heb ik veel aandacht gekregen voor mijn band en deze uitvoering. Had ik nu als titel "Generate plays Pink Floyd cover" gemaakt, had er waarschijnlijk geen hond naar gekeken.

    Ik bedoel hiermee te zeggen dat als je een liedje upload op Youtube met als titel "Original song by Atticguitarist" kijkt er niemand naar. Maar als je in de titel de gebruikte apparatuur vermeldt of pedalboard, etc... dan krijg je hits op basis van zoektermen.
    Anyway, je begrijpt waar ik naar toe wil

    De song in kwestie: https://www.youtube.com/watch?v=Cw_4KlWkw8g

  4. #4

    Standaard

    Neus eens rond op ReverbNation.
    Kan de door jou gewenste exposure geven.
    Ook het aansluiten bij een songschrijversgilde kan zo'n klankbord moment zijn. Of je in contact contact brengen met mensen buiten de Gitaarnet cirkels. Ik maak me toch sterk dat ook in Groningen dat soort ontmoetingen plaatsvinden.

    Een net gestart 'MakeYourSongCount' forum, (nog) heel klein qua omvang en Engelstalig) geeft je weer exposure buiten de bekende ploeg.
    Maar ReverbNation lijkt mij een goed uitgangspunt.

    In mijn regiotaal: Van wat, komt wat....
    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5

    Standaard

    Bedankt allemaal ik zie weer een paar nieuwe dingen waar ik nog niet van gehoord heb.
    Pasqual; Ik vind het wel leuk om beluistert (aantal views) en beoordeeld te worden. En dat verhaal van Youtube ga ik inderdaad eens proberen.
    Stillborn; Ik heb me ingeschreven bij Gearpage, kan ik eindelijk mijn boerenkool engels gebruiken.
    Gus; ReverbNation heb ik al eens geprobeerd maar snap daar helemaal niets van en kreeg de indruk dat je er voor moet betalen klopt dat?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Bedankt allemaal ik zie weer een paar nieuwe dingen waar ik nog niet van gehoord heb.
    Pasqual; Ik vind het wel leuk om beluistert (aantal views) en beoordeeld te worden. En dat verhaal van Youtube ga ik inderdaad eens proberen.
    Stillborn; Ik heb me ingeschreven bij Gearpage, kan ik eindelijk mijn boerenkool engels gebruiken.
    Gus; ReverbNation heb ik al eens geprobeerd maar snap daar helemaal niets van en kreeg de indruk dat je er voor moet betalen klopt dat?
    Betalen?
    En alle andere vragen op praktisch gebied?
    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.
    Ik heb werkelijk totaal geen ambitie om wat-dan-ook nog te bereiken.

    Dus ik heb mij daarmee helemaal niet beziggehouden.
    Heb wel een paar bekenden die er wel gebruik van maken, dus als je er niet uitkomt stuur mij dan even een PM.
    Ik spreek ze over een week of 4 - 5, dan gooi ik een hengeltje voor je uit.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Voor akoestische dingen kan je ook op het Show and Tell gedeelte van het Acoustic Guitar Forum terecht, daar krijg je meestal wel een paar commentaren: http://acousticguitarforum.com/forum...splay.php?f=20

    Verder denk ik dat je op youtube het grootste publiek kan bereiken. Mensen kijken graag tv bij een muziekje. De tip van Pasqual is waardevol, al kan je denk ik nooit voorspellen of een filmpje het goed zal doen.

  8. #8

    Standaard

    Nuttige info mensen! Ik heb mijzelf toegevoegd op ReverbNation.

    Wordt fan van The Lo Lands en ik zal hetzelfde doen bij jouw ReverbNation pagina...

    The Lo Lands

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Nuttige info mensen! Ik heb mijzelf toegevoegd op ReverbNation.

    Wordt fan van The Lo Lands en ik zal hetzelfde doen bij jouw ReverbNation pagina...

    The Lo Lands
    Kun je mij ook vertellen hoe dat een beetje gaat? Heb me voor een half terug of zo ook ingeschreven maar kreeg allemaal rare vragen en het uploaden werkte ook niet op de 1 of andere manier.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Kun je mij ook vertellen hoe dat een beetje gaat? Heb me voor een half terug of zo ook ingeschreven maar kreeg allemaal rare vragen en het uploaden werkte ook niet op de 1 of andere manier.
    Het werkt een beetje als facebook. Je kunt je afbeeldingen uploaden, uiteraard je (band)naam en overige naw gegevens toevoegen. Je facebook, twitter e.d. kun je linken en youtube video's. Bij mp3 kun je niet grotere bestanden dan 8 mb uploaden. Zodra je dit allemaal doorlopen hebt kun je je pagina bekijken en eventueel nog qua kleurstelling en indeling aanpassen. Ze willen uiteraard graag dat je een abonnement neemt om je pagina commercieel te promoten maar dat is aan jezelf en heb ik nog niet gedaan.

    Daarna kun je zoeken naar andere ReverbNation pagina bands/muzikanten e.d., zowel lokaal als internationaal en hierbij kun je 'fan' worden. Zeg maar 'liken' van de pagina.

    Ik hoop dat je er zo een beetje uitkomt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top