Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard "Heroes" Soundtrack bij een promotie filmpje

    Dit keer geen gitaar. Het geluid onder dit filmpje heb ik weggehaald en tijdens het afspelen ervan mijn fantasie erover laten varen met mijn Akai LPK25 keyboardje. Het gevoel dat dit filmpje bij mij losmaakt heb ik geprobeerd te vertalen naar de muziek. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en ben benieuwd of het ook emoties losmaakt. Ennèh, koptelefoontje op, lekker hard zetten en naar de beelden kijken.
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 27 december 2014 om 12:26

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik heb nu één keer geluisterd en op basis daarvan is het moeilijk om een oordeel te vellen.
    Maar toch probeer ik het even
    De compositie op zich zit goed in elkaar. Maar met de beelden erbij mag het van mij wel wat bombastischer en meer drama. Dat versterkt de beelden, nu is het meer andersom: de beelden versterken het dramatisch effect van de muziek. Het zou wat meer in balans mogen zijn. Als ultiem voorbeeld zou ik de film Platoon erbij willen halen met dat super geweldige stukje muziek eronder wat we allemaal wel kennen. Hierbij versterken de beelden en de muziek elkaar....kippe(n)vel!
    Je zou al eens kunnen beginnen met meer diepe bassen eronder te mixen.
    Hoe dan ook, een goed stukje muziek Barry!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik heb nu één keer geluisterd en op basis daarvan is het moeilijk om een oordeel te vellen.
    Maar toch probeer ik het even
    De compositie op zich zit goed in elkaar. Maar met de beelden erbij mag het van mij wel wat bombastischer en meer drama. Dat versterkt de beelden, nu is het meer andersom: de beelden versterken het dramatisch effect van de muziek. Het zou wat meer in balans mogen zijn. Als ultiem voorbeeld zou ik de film Platoon erbij willen halen met dat super geweldige stukje muziek eronder wat we allemaal wel kennen. Hierbij versterken de beelden en de muziek elkaar....kippe(n)vel!
    Je zou al eens kunnen beginnen met meer diepe bassen eronder te mixen.
    Hoe dan ook, een goed stukje muziek Barry!
    Bedankt Pasqual ! Ik heb die Platoon track even beluisterd en snap wat je bedoelt.

  4. #4

    Standaard

    De muziek op zich is goed. Het totaalplaatje weet ik niet. Werkt voor mij niet, de muziek geeft me het idee van een 'last hurrah!' waarbij de piloot ervan overtuigd is dat hij binnen de eerste 30 seconden van de aanval dood is.

    Maar het beeld vind ik ronduit irritant. Het is net een tekenfilm. Zitten genoeg shots in die ook alleen mogelijk zijn via CGI, maar toch, ook de meeste mensen lijken CGI. Ga de film of serie maar niet kijken, denk ik.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

    Maar het beeld vind ik ronduit irritant. Het is net een tekenfilm.
    Volgens mij is het volledig computer animatie. Best knap gemaakte beelden eigenlijk.

  6. #6

    Standaard

    Harald- ben blij dat je de muziek in ieder geval wel kan waarderen daar gaat het natuurlijk om
    Het is een een promotie animatiefilmpje voor een één of ander spelletje van 2 jaar geleden geloof ik.
    https://www.youtube.com/watch?v=lw0F_4jG6cw
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 28 december 2014 om 10:57

  7. #7

    Standaard

    ah, ik ben gewoon weer eens niet bij... Qua animatie is het knap gedaan, maar het werkt voor mij niet. Het gezicht van de piloot is erg goed trouwens. Blijkbaar nauwkeuriger geanimeerd.

  8. #8

    Standaard

    Heel knap gemaakt. Tof geluid trouwens, hoe kom je aan zo'n tonen?
    Wat ik mis, is een beetje de climax. Zoals hierboven al gezegd: het bombastische.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Heel knap gemaakt. Tof geluid trouwens, hoe kom je aan zo'n tonen?
    Wat ik mis, is een beetje de climax. Zoals hierboven al gezegd: het bombastische.
    Bedankt, ik heb het stuk in Propellerhead Reason gemaakt daar zitten alle geluiden/sounds ook in. Aan een climax heb ik niet gedacht en was voor mijn gevoel achteraf (nu jullie dat zeggen) niet echt nodig.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Leuk Barry. Zitten mooie stukjes in. Gaaf om te horen dat je ook wel eens zonder gitaar muziek maakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top