Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Boss JS-10

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard Boss JS-10

    Wie heeft er ervaring met de Boss JS-10?

    En wat zijn de positieve kanten en de wat meer negatieve kanten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik heb ervaring met de js 8, dit is de voorganger. Ik ben wel fan van het apparaat. Geluiden die je kan verkrijgen zijn mi goed zonder al te veel moeite ( zit soort van easy functie op ). ( haalt het natuurlijk wel niet van mijn kemper). Je kan er zeer eenvoudig mee opnemen met 1 druk op de knop en zonder dat je een pc nodig hebt. Dit is zeer handig om te oefenen. Aandluitmog voor externe speaker en pedalen ( voor volume/wah vb). Ik vind het apparaat persoonlijk een veel betere prijs-kwaliteit hebben dan de yamaha thr reeks. Het apparaat is veel veelzijdiger dan de demo's die zijn blijven hangen in jaren 80 hairrock doen vermoeden. Het is mi echt de moeite om de js10 eens te testen!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Is deze ook geschikt voor basgitaar?

    En wat betreft oefensimulaties etc?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Js 8 bevat een aantal amp sims voor basgitaar. Ik vermoed dat dit bij de js 10 ook het geval is.

    Backingtracks die werden bijgeleverd ( ik denk dat je dat bedoelt met "oefensimulaties") klinken goed.
    Ik heb ze wel niet veel gebruikt daar ik "band in a box" heb en hiermee zelf backings maak.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Ben ook wel benieuwd naar het volgende.

    Wie heeft eigenlijk ervaring met de Boss JS-5?

    En met de Zoom R24?

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de JS-5 gehad maar dat is meer een soort apparaat waar je zelf ook akkoorden en muziekschema's kan componeren. De geluidskwaliteit is zonder meer goed en je kunt tijdens het oefenen individuele instrumenten aan/uit zetten. Ik zie de JS-10 meer als een jamming apparaat met ritmes en een grote lijst aan modernere mp3 songs. Hij heeft een wat uitgeklede versie van een GT-100 effectapparaat ingebouwd.

    Wil je componeren en daarop meespelen dan is de JS-5 zeker wel interessant. Wil je jammen en met een GT-10 effect unit meespelen dan is de JS-10 echt de grote favoriet. De Zoom ken ik persoonlijk niet maar dat lijkt me meer een multitrack recorder en is dus niet echt te vergelijken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 8 april 2015 om 20:50

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Hartelijk dank voor je reactie, tnijland.

    Ben wel zeer benieuwd.

    Om eerlijk te zijn vind ik de JS-10 momenteel wel erg duur en daarom zou mijn voorkeur uitgaan naar de JS-8.
    Vind van de JS-5 de display toch iets te klein ook, ondanks dat het mij een mooi apparaat lijkt.

  8. #8

    Standaard

    Graag gedaan. Daarvoor is dit forum opgericht ;-)

    Het grootste verschil tussen de JS-8 en JS-10 is dat de JS-100 een uitgeklede GT100 aan boord heeft en de JS-8 een GT-10 (Dit had ik niet correct vermeld in mijn vorige post maar heb ik al aangepast ;-) De JS-8 lijkt me dan ook een prima alternatief.

    Ik had zelf destijds hetzelfde probleem en heb toen uiteindelijk een Boss Micro BR-80 aangeschaft. Die heeft naast de JS-8 eigenschappen ook nog een recording utility en is heel compact om mee te nemen maar is dan wel weer zonder speakers... Je zet hem niet zo snel aan als een JS-8 omdat je via de headphone out moet versterken. Maar je kunt er heerlijk mee jammen!
    Laatst gewijzigd door tnijland; 8 april 2015 om 20:58

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Het grootste verschil tussen de JS-8 en JS-10 is dat de JS-100 een uitgeklede GT100 aan boord heeft en de JS-8 een GT-10 (Dit had ik niet correct vermeld in mijn vorige post maar heb ik al aangepast ;-) De JS-8 lijkt me dan ook een prima alternatief.
    Dat ziet er goed uit zeg.
    Sta zeker wel open voor een eventuele aanschaf.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top