Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    vraagje Peavey 5150 + VHT two/ninety/two?

    Jow
    Is er iemand die mij kan zeggen, of het mogelijk is om een top (Peavey 5150) aan te sluiten op een eindtrap in rackgear (VHT two/ninety/two) als preamp?
    Het zit zo, ik heb een Peavey 5150 en een maat heeft een VHT two/fifty/two. Hij heeft ook een killersound ik ben zo dus aan het overwegen om ook zo'n dergelijk kanon aan te schaffen, maar had graag ook mijn 5150 behouden
    Dus als iemand er meer over kan vertellen en eventueel ook hoe het juist in elkaar zit (impedantie, ohm, ...)

    Up the irons \m/

    Martijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Er zit een pre-amp out op de Peavey 5150. Die kan je proberen in te pluggen in de VHT...
    Wellicht even spelen met de volumes om niet te oversturen.

    [2c]
    Marc
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar vergeet niet om wel een Speaker aan te sluiten op de peavey!

  4. #4

    Standaard

    Het is zeer de vraag of die killersound niet meer te maken heeft met wat je maat vóór die 2/90/2 heeft hangen.... ?
    Je kunt de FX send van je 5150 aansluiten op de VHT eindtrap. Vergeet wel niet de master op 0 te zetten of een load (speaker) aan te sluiten. Ik betwijfel echter of dit beter gaat klinken dan je 5150.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waarom zou je dit willen. Eigenlijk sluit je 2 eindtrappen op mekaar aan. Ik kan me alleen voorstellen dat je dit gebruikt om in stereo te kunnen spelen. Maar dan heb je ook een extra pre-amp nodig. In combinatie met die vht zou ik de cae 3+ pre amp van custom audioaanschaffen. Heel duur maar modderdik.
    Speel je niet stereo, zou ik de 5150 gewoon houden, 412 eronder je oren goed gebruiken en veel mids erin draaien. Vet zat.

  6. #6

    Standaard

    Die killersound van je vriend komt echt niet alleen van die vht, het gaat om de gehele signaalketen.
    Je preamp (en de juiste instellingen daarvan) en speakers hebben veel meer invloed op het uiteindelijke geluid dan enkel de poweramp (peavey of vht). Kortom, zoals voorgaande sprekers al hebben gezegd, bespaar je de moeite (en het geld).
    Als je met een 5150 geen goede sound tevoorschijn kan toveren lukt het je nergens mee ;-))
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top