Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard audio interface vernieuwen of niet

    Hallo!

    Ik neem al een tijdje op met garageband en de apogee jam via een MBP 2010.
    Stel nu dat ik zou overgaan op een Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface zou dit dan een gigantisch verschil zijn?

    Met de apogee jam is de output nogal beperkt naar mijn gevoel, maar ik weet dus niet of het beter zou zijn met een externe geluidskaart in plaats van de interne van de MBP.

  2. #2

    Standaard

    Apogee heeft een uitstekende reputatie voor geluidskwaliteit. Maar de Jam haalt het qua functionaliteit niet bij een wat grotere interface. Toch is het de vraag of je daar mee geholpen bent. Begrijp ik goed dat je gitaarsignaal niet hard genoeg binnenkomt op Garageband? Dat is eenvoudig te verhelpen door de gain in je opnamekanaal wat verder omhoog te schroeven. Of door de eenmaal opgenomen track wat harder te zetten.

    Puur op geluidskwaliteit zal een 'echte' interface het waarschijnlijk wel winnen van de Jam. Of het verschil schokkend is? Dat ligt aan jou. Als je alles hebt geprobeerd, goed de weg weet in Garageband, en het is het nog steeds 'net niet', dan is het uiteindelijk dus gewoon 'niet'. De Scarlett serie is dan een goede optie voor een upgrade. Maar kijk ook eens bij de andere merken. Belangrijk voor jou: check dat een nieuwe interface een gitaaringang heeft. Die heet vaak 'Hi Z'.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  3. #3

    Standaard

    Hey paulus, bedankt voor de info. Ik denk er nog effe over na, het is niet dat ik cd's mix, ik gebruik het opnemen nu meer als oefening, speelgoed, leuk om eens een nummer zelf op te nemen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4

    Standaard

    dan ga je geen enkel verschil horen, kortom, geld in ander speelgoed steken

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 december 2014
    Berichten
    45

    Standaard

    monitors !

  6. #6

    Standaard

    thjeror, you read my mind!

  7. #7

    Standaard

    Dit weekend naar de muziekwinkel geweest. Mijn verhaal gedaan en toch maar besloten eerst een externe geluidskaart te kopen.

    Thuisgekomen en ingeplugt kon ik mijn oren niet geloven, wat een verschil met de apogee jam!

    Nu even sparen voor monitors, maar nu vind ik het niet erg met de koptelefoon spelen met zon geluid!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Wat fijn (en wat apart!) dat de nieuwe geluidskaart zo'n groot verschil maakt! Welke heb je gekocht? En waar zit het verschil 'm in, denk je? Kun je onder woorden brengen waar het geluidskwaliteitsverschil uit bestaat?
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Dit weekend naar de muziekwinkel geweest. Mijn verhaal gedaan en toch maar besloten eerst een externe geluidskaart te kopen.

    Thuisgekomen en ingeplugt kon ik mijn oren niet geloven, wat een verschil met de apogee jam!

    Nu even sparen voor monitors, maar nu vind ik het niet erg met de koptelefoon spelen met zon geluid!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    idd fijnn maar ook technisch onmogelijk. Dan was er iets anders mis of kapot. Hoe dan ook: probleem opgelost en jij tevreden!

  10. #10

    Standaard

    Een focusrite scarlet 2i2 heb ik gekocht.

    Deze klinkt echt helder en sprankelend terwijl met de apogee het geluid dof en vlak was.

    Volgens mij omdat ik nog steeds via de output van mijn mbp ging met de apogee en de focusrite een apparte koptelefoonuitgang heeft en ik nu via daar luister.

    Ik heb de test gedaan met een concert dvd. Eerst geluid via de interne geluidskaart en daarna de externe geluidskaart als output gezet en het verschil was even groot.

    Ikke heel blij!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top