Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard epiphone valve junior head

    Ik ben lange tijd helemaal niet bezig geweest met versterkers. Ik heb altijd op een crate 10 watt oefenversterkertje gespeeld (daarmee nam ik ook op in mijn home studiotje). Gezien die oefenversterker zijn beste tijd gehad heeft, overweeg ik om over te schakelen op iets anders. Ik heb gezien dat er iemand tweedehands een epiphone valve junior head verkoopt en dat heeft me getriggerd om meer te gaan opzoeken over amps.

    Die epiphone valve junior lijkt me wel iets. Heeft iemand daar ervaring mee en zoja, welke cabinet gebruiken jullie? Daar heb ik helemaal geen ervaring mee, gezien ik vroeger altijd op een combo speelde.

    Dank,
    F

  2. #2

    Standaard

    De Valve Junior is het meest simpele 5W versterkertje dat er kan bestaan. Dus goed.
    Luidspreker(kast) is naar smaak. Ik zou altijd voor een 2x12 gaan, maar ook dat is persoonlijk en afhankelijk van het gebruiksdoel.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  3. #3

    Standaard

    Wat de luidsprekerkast betreft, voor welk wattage zou ik best gaan?
    Wat het gebruiksdoel betreft, ik speel samen met een vriend muziek die te vergelijken valt met het meest experimentele wat Sonic Youth doet. Als ik alleen speel, is het een pak rustiger, probeer ik een eigen variant op popmuziek te spelen (pinback, my morning jacket, low,... dat soort muziek)

  4. #4

    Standaard

    Maakt niet uit. Zelfs een 4x12 van 100W doet het prima. Ik ben fan van 2x12 kasten, vol, breed geluid en nog enigszins hanteerbaar.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #5

    Standaard

    Verlies ik niets gezien het om een 5 watt head is en een 100 watt kast? Sorry als dit een idiote vraag is, maar hoewel ik al redelijk wat heb opgezocht, weet ik er nog steeds weinig van. Niet dat ik meteen een 100 watt kast koop by the way

  6. #6

    Standaard

    Nee hoor. De luidspreker(s) moeten het vermogen van de versterker aankunnen. Bij een 5 watter dus nooit een probleem. Vaak worden 5W versterkers in een combo uitgerust met een 10 inch speaker, dat vind ik, om te spelen, niet mooi klinken. Als je hem gebruikt om op te nemen met een microfoon is het geen probleem, als het de speaker van je keus is, qua voicing.
    Als je zoals je aangeeft wil samenspelen met iemand, zou ik altijd voor een 12 inch gaan. Net wat meer body.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Ik zou vooral voor speakers kijken met genoeg hoog als je die doffe bak ellende van een Epi Valve Jr head wil kopen Het gemiddelde kabinetje met een simpele Celestion G12T75 (op zich vrij pinnig) past bijvoorbeeld prima. Zo heb je met twee op zich goedkope onderdelen toch een aardig gebalanceerd setje.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Ik zou de Epi geen doffe bak ellende willen noemen. Dof is voldoende. Warm. Donker.
    Dus ja, een heldere speaker is geen luxe.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Leuke versterker en makkelijk aan te passen geloof ik.

  10. #10

    Standaard

    Kan me aan de hand van het schema niet voorstellen dat het te dof zou zijn, anders is dit een eenvoudige doch effectieve oplossing.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top