Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Christmas was a friend of mine (Fay Lovsky) fingerstyle guitar

    Nog net op tijd klaar... er lijken wat kraakjes ingeslopen te zijn bij de conversie naar youtube, maar het moet maar even zo. Het arrangement is net een week oud, en ook al klinkt het misschien niet al te ingewikkeld, het is behoorlijk tricky. Vandaar toch maar even geplaybackt. Anders had een video er niet ingezeten.

    Prettige feestdagen, een gelukkig en voorspoedig nieuwjaar!

    Enjoy!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Mooi, goed.
    Het is een klassieke benadering, vanuit de akkoorden. Ik had dit misschien wel willen horen met een doorlopende bas op de een en twee, daar leent het nummer zich voor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Maton! :-) Altijd goed.

    Mooi man. Jammer dat hier de bassen niet goed overkomen. Mooi stuk, zit mooi in elkaar. Nummers coveren is één. Een arrangement in elkaar flutselen... dat is twee

    Good job.

  4. #4

    Standaard

    Mooier dan het orgineel.....
    En weer goed gespeeld, maar had niet anders verwacht.

    Het geluid vind ik minder dan wat we van jou gewend zijn. Maar misschien dat het door joetoep komt, daar schijnt toch wel het een en ander te gebeuren, tijdens het overzetten.

    Fijn stukkie werk weer, dus je had jezelf niet hoeven te verstoppen op die video hoor....

    Mooie kerstdagen en een goede jaarwisseling, maestro !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Hé ik ga vaker verzoekjes indienen! Top man
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ja, helemaal fantastisch! Je geeft er een eigen interpretatie aan. well done! Het origineel is voor mij een van de mooiste en intelligentste X-mas songs ooit, zit heel erg goed in elkaar, maar deze is ook helemaal goed.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ennuh, thx, van hetzelfde.
    Mooi.
    Een zoveelste stuk dat ik van je hoor waarbij ik zelf een referentie heb bij AIR.
    Ik kan mezelf er zo een wollig rhodes pianotje, wat strings en Moog onder voorstellen, en je bent klaar voor AIR album zus.
    Maar zo is het ook mooi natuurlijk.

  8. #8

    Standaard

    Thanx!

    @Pepe, eens kijken of er nog wat vingers bij groeien... die klassiek omhoog gehouden gitaar is hier echt bittere noodzaak. Ik heb sowieso te kleine handen voor wat ik doorgaans wil spelen, maar de stretches hier zijn echt killing... Zou op zich best kunnen, de originele bas wat meer aanhouden, maar ik ben uitgegaan van een kort youtube clipje waar ze ongeveer de helft van het nummer live doet met een bassist en gitarist. Met de originele baslijn kom je ws. niet veel verder dan bas en melodie, zonder overdubs.

    @MichaelSS: youtube conversie heeft dit geen goed gedaan. Als ik de originele cubase mix luister is er genoeg bas. Doe overigens weinig qua baslijn. Heb me, zoals Pepe al aangaf, meer gefocussed op de melodie en harmonie. Zitten echt een paar hele mooie vondsten in dat nummer. De wisseling van Dmaj7 naar D7 is echt schitterend gevonden. Kan zo snel niets anders verzinnen waar ik dat eerder (of later) gehoord heb. En dan via een modulatie van een halve toon omlaag terug naar de originele toonsoort... nice! Speciaal huiswerk voor jou, twee dingen in het arrangement heb ik rechtstreeks van Tommy gejat. Benieuwd of je ze gehoord hebt. Eentje heeft hij trouwens dacht ik weer van Chet Atkins 'geleend'... Wat de Maton betreft, wacht op een belastingteruggaaf. Dan moet het beestje echt even naar de reparateur. Er zit een zangbalk los vermoed ik. Als ik de gitaar op de verkeerde plek raak klinkt het als een oude driemaster in een storm... Hoop dat het zonder al te veel ellende te fixen is.

    @Ernest, dank je! Geluid, hier eens wat meer effecten gebruikt, deels cosmetisch. Het arrangement is te vers, en te lastig om zonder edits ingespeeld te krijgen, binnen de tijd die ik had. Misschien bedoel je dat. Maar de youtube conversie heeft bij deze ook wat rare dingen gedaan.

    @Mitch, bedankt voor het verzoek. Bleek stiekem toch wel een erg leuke te zijn. Dit soort verzoekjes zijn leuker dan de aloude "I've had a request, but I decided to play anyway"

    @Han S: Dank je, absoluut geniaal kleinood, dit nummer. Zit echt heel mooi in elkaar.

    @Tupelo: grappig, je hebt het dacht ik al eerder gezegd, en ik kon ergens een oud hitje herkennen. Maar verder ken ik die band totaal niet. Blijkbaar iets in de sfeer dan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Inderdaad.... het origineel is voor mij ook één van de mooiste (modernere) kerstnummers.
    En je hebt er een prachtig arrangement van gemaakt, Harald.

    (Alleen jammer van de geluidskwaliteit v. joetjoep, zal wel door hun compressie komen.)

    Allen hele fijne kerstdagen!!!!

  10. #10

    Standaard

    Dank je. Nu toch wel benieuwd wat er mis is met de sound. Is het de opname, zijn het de snaren? Gebruik hier eens geen Elixir, maar Martin FX.

    Hier de mp3 op soundcloud... kijken of dat helpt.

    https://soundcloud.com/harald-koll/c...coustic-guitar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top