Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard JMP-1 /Intellifex / Hush Super C aansluiten?

    Ik ben weer eens aan het verbouwen

    Ik ben een beetje uitgekeken op het digitale geluid van mijn rack (oorzaak: Aanschaf JCM900 2x12" combo.. veel meer dynamiek)

    Dus nu een Intellifex aangeschaft voor mijn rack. JMP-1/Intellifex en dan naar de Marshall 9100. Geluid al veel beter. Maar nu een beetje aan het tweaken met het geluid. Nu lees ik op diverse fora dat je de Hush van de Intellifex niet moet gebruiken om een zo natuurgetrouw geluid te houden. Geen probleem maar nu zit er met een hoge gain bij OD1 en OD2 kanalen wat ruis wat Hush weghaalt. Ik heb nog een Hush Super C die analoog is. Deze had ik bij mijn vorige setup in de FX zitten van de JMP-1 wat deze ruis volledig weghaalde.

    Maar was is nu de beste aansluiting?

    JMP-1 FX send --> Hush C --> Intellifex -->JMP-1 FX input of
    JMP-1 FX send --> Hush C --> JMP-1 FX-input --> JMP-1 master output --> Intellifex.

    Iemand die hier een gefundeerd advies over kan geven?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik zou de fx loop juist niet gebruiken en alles in serie aansluiten. Heb zelf ook een JMP-1 en de fx loop is echt een tonesuck geval en op vele forums wordt het ook afgeraden.
    Normaal zou ik een effect processor niet in serie aansluiten maar een line mixer gebruiken. En volgens mij heeft de Intellifex geen dry kill dus dan zou ik hem gewoon in serie aansluiten achter de Hush.

  3. #3

    Standaard

    Als je de fx op 12 zet hoor je wel wat verschil in geluid. Hou je deze op 7 of 8 dan hoor ik geen verschil met in serie aansluiten.

    Ik heb het nu zo aangesloten: JMP-1 FX send --> Hush C --> Intellifex -->JMP-1 FX input

    Het voordeel hiervan is de eenvoud en kan ik het volume met de pre-amp regelen. (ook heb ik een in-ear setje op mijn speaker emulator van de jmp-1 en hoor ik de effecten ook)

    De gain en volume beiden op vol en dit geeft maar een klein ruisje. Als ik de hush Super C nu volledig uitzet wordt de ruis harder maar de toon blijft hetzelfde. Dit is denk ik wel wat ik (voorlopig) wil ;-)

    Dry kill zit idd niet als item in de intellifex maar heet volgens mij 'direct' in de mixer.
    Laatst gewijzigd door mkootstra; 27 december 2014 om 12:40

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Als je de fx op 12 zet dan is de loop serieel geschakeld en draai je het terug naar 7 of 8 dan is het parallel dus daarom hoor je geen verschil.

    Intellifex achter je preamp aansluiten is ook eenvoudig en komen effecten zoals compressor, tremolo en EQ beter tot zn recht.
    Leuk en handig met koptelefoon spelen en dat je effecten ook hoort maar live niet geweldig qua tone.
    En je FX op 7 of 8 instellen heeft ook geen zin want dan staat je Hush parallel met je droog signaal dus dan hoor je inderdaad als nog ruis... niet slim. En als je je FX toch op 12 instelt dan gaat het weer ten koste van je tone.

    "Direct" is het droge signaal die je aan je effect bij mix geloof ik.
    Laatst gewijzigd door ateng; 27 december 2014 om 14:59

  5. #5

    Standaard

    Klopt wat je zegt. Eenvoudig ook maar dan geen volume op de volumeknop van de JMP-1

    Maar de intellifex is gelukkig beperkt in zijn kwantiteit aan effecten. Enkel rev/chorus en delay dus dat is het probleem niet...
    Na jaren spelen met een veelheid aan effecten in de GP-100 en G-Major ben ik er achter gekomen dat ik eigenlijk alleen maar deze effecten gebruik. Die paar keer dat ik bv een tremolo gebruikt kan ik op een hand tellen en ik vond het ook nog niets ;-)

    Parallel of serieel, in beide gevallen komen de effect na de gain en dus ben ik de oorzaak van de ruis kwijt. (behalve dan het deel dat parallel langs de fx gaat.

    Misschien probeer ik het nog eens maarvoor nu laat ik het even zitten... Ik heb nu 7 units in een 4HE SKB flightcase en dat was aardig passen en meten. ;-)
    Laatst gewijzigd door mkootstra; 27 december 2014 om 15:07

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top