Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard akoestische versterker

    Hallo, Ik ben van plan een versterker voor een elektroakoestische gitaar er bij te kopen Nu zag ik bij musicstore een versterker nl een Fame ac 60 R. Iemand ervaring hiermee?

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik versterk mijn akoestische gitaren altijd met gewone full range speakers, zangmonitoren of floor monitoren.
    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik ga mij ook een acoustische amp aanschaffen. op grotere optredens met PA heb ik dat niet nodig maar voor kleinere dingen klinkt het een stuk beter dan op een kleine zanginstallatie is mijn ervaring.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb veel kleine schnabbels zoals afstudeer borrels gedaan met kleine monitoren. De "Voice Systems Contact". Gooide ik gitaar en zang erover.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Fame is dacht ik een merknaam van deze winkel en alleen hier onder die naam verkrijgbaar. Mogelijk is het model ook onder andere namen elders verkrijgbaar. Geen ervaring mee.

    Er zijn wel wat serieuze merknamen op dit gebied zoals Schertler, maar dat zijn ook iets andere prijskaartjes. Trace Elliot maakt met de Trace Acoustic serie behoorlijke versterkers. Die heb ik zelf wel gehoord.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Voor de prijs (129 euro) kun je de gok wel wagen, lijkt me. Ik hoorde trouwens laatst bij een vriend thuis een Fishman Loudbox Mini en daar kwam een mooi geluid uit. Ook 60 watt, maar duurder (346 euro nieuw).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Mijn punt is dat een akoestische versterker niet echt bestaat zoals electrische gitaarversterkers wel bestaan. Een versterker van dit type "akoestisch" zijn gewoon neutrale versterkers net als keyboard versterkers. Een akoestische gitaar moet door een neutrale versterker worden versterkt. Ik heb zelfs wel eens een actieve KRK studio monitor gebruikt. Ook al is het maar 129 euro: Ik zou de versterker nooit zonder te testen kopen, misschien klinkt als een kartonnen doos.
    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Volgens mij hebben Fishman, Schertler en andere betere merken het wel aardig voor elkaar hoor met een phaseswitch, chorus en reverb. Ik weet niet of dat ook allemaal op een keyboardversterker zit.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Thumbs up

    Zelf heb ik een Fender acoustic 150 waar ik zeer tevreden over ben.
    Deze heeft ook vele extra opties en klinkt als een belletje voor mijn diverse CE gitaren, prijs €349.
    De gitaren blijven zeer goed akoestisch klinken.

    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Voor akoestische gitaar moet je inderdaad een fullrange versterker hebben. Dat kan een speciale akoestische-gitaar-amp zijn, maar het kan ook met een keyboardamp, actieve PA-speaker of zelfs een basversterker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top