Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard H(?)NBD Washburn B 70 RS

    Hoewel mijn GAS zich normaliter uitsluitend op elektrische gitaren richtte en ik onlangs nog verkondigde dat ik geen GAS had voor een andere bas naast mijn Gibson Thunderbird, sloeg het BAS-GAS virus toch toe... ik blijf een sucker voor pointy (bas)gitaren en m'n muzikale voorkeuren liggen nu eenmaal bij jaren '70 en '80 hardrock.... dus toen ik deze tegenkwam bij Gitaar op Maat ging het mis: een Washburn B 70 RS 'Rudy Sarzo signature'.... (Rudy Sarzo: Ozzy Osborne, Quiet Riot, Whitesnake). Ik heb normaal niets met signature modellen maar deze....
    34 inch Mensuur; 24 fretten (dus twee octaven....) bouwjaar 1985 met originele koffer. Gefabriceerd bij ofwel Matsumoku of Kasuga. Set neck met bijna geen neck tilt...Toets volgens sommigen van geseald ebbenhout maar volgens anderen van een fenol composiet en dat laatste lijkt mij inderdaad het geval.. zo spiegelglad. breedte van de hals bij de topnut 43 mm en bij de 12e fret 55 mm. Open stemmechanieken en een brug/staartstuk waarbij je kunt kiezen tussen 'string through body' of gewoon door het staartstuk.. totdat je Rotosound Swingbass RS 66 wilt gebruiken.. dan gaat het bij string through body niet goed want de zijden winding van de snaar komt dan over de topnut. De hoogte van de snaren is verstelbaar middels een soort van glijbaan-zadel dus dat eerst gedaan. Vervolgens de intonatie 'op lengte'. Om er vervolgens achter te komen dat de verticale schroefjes in het zadel die een fixeer functie hebben er beter niet helemaal uitgehaald hadden kunnen worden bij de schoonmaakbeurt.. dus dat was even pielen om de borgmoertjes die ergens in het zadel zweven weer op de juiste plek te krijgen. De zadels lijken van messing en zien er uit alsof ze geblauwd zijn. Het apparaat heeft twee washburn elementen en actieve electronica met (volgens het boekje) twee volume, 1 toon regelaar, een 5 standen en een boost switch. Maar die 'doen' niet zoveel. Iets dat vaker schijnt voor te komen bij deze bassen. Nou vertoont het bij vintage washburn gevonden bedradingsschema twee 9 volt batterij aansluitingen en er zit maar één 9 volt batterij in de cavity. Zoals het nu is, klinkt ie niet gek maar heeft ie duidelijk minder output dan m'n Thunderbird dus die actieve electronica moet het weer gaan doen.
    [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG] [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG]
    [/IMG]

    Oh ja.... een stratocaster type uitgangsjack in de onderkant van de body....

    [IMG][/IMG]
    Laatst gewijzigd door MikeD; 22 december 2014 om 10:06
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Gefeliciteerd!

    De vorm van dit model spreekt me eigenlijk niet aan. Maar met die striping vind ik hem eigenlijk best wel tof. Veel plezier ermee.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Hé Mike weet je zeker dat het 1985 is, doet me denken aan the sixties, popart, zie the Who er zo me optreden en hem na het concert helemaal aan gort slaan Hopelijk heb je nog geld over voor de feestdagen
    Als je hulp nodig hebt met de electronica, dan hoor ik het wel. Fijne feestdagen en ik hoop dat we volgend jaar weer aan de bak kunnen.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Ja Ben... die Washburns zijn terug te vinden op vintagewashburn, folders idem met Rudy Sarzo op de foto en ze zijn echt uit de mid eighties...Nee ik ga 'm niet stukslaan ook al vinden de meeste musici net zoals arcane dit model niet mooi.... En ik ga je bellen over de elektronica; dank voor het aanbod. Zet de espressomachine alvast maar aan. We kunnen idd waarschijnlijk weer aan de bak in 2015 maar daarover mail ik je even 1-op-1. Overigens als jij vindt dat deze bas associaties met The Who oproept, dan ga je maar wat oud vinyl bestuderen want dan spelen we volgend jaar toch ook een nummer van The Who er bij? (dat gaat natuurlijk weer op weerstand stuiten bij de funkyboys..)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top