Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 november 2014
    Locatie
    Krimpen aan de Lek
    Berichten
    9
    Blog Entries
    1

    Standaard Op zoek naar een lintzaagmachine

    Ik ben op zoek naar een lintzaagmachine en heb een rijtje gemaakt. Daarbij zijn prijs, doorvoerhoogte en vermogen praktisch gelijk.
    Heeft iemand ervaring met een of meer van deze machines?

    Merk en type
    HBM 300 Profi Houtlintzaagmachine
    Scheppach HBS300
    Einhell RT-SB 305U
    Laatst gewijzigd door Ron Kasbergen; 21 december 2014 om 20:01

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ik zou voor de Sheppach gaan, puur en alleen omdat ik echt geen einHELL of hbm wil hebben staan.. Kleine machientjes of gereedschappen daargelaten, en zelfs dan nog..

    Als je iets meer budget uittrekt, heb je een Makita lb 1200f of een Dewalt.. Beide bedrijven staan ook bekend om hun uitstekende service, vooral Makita. Of tweedehands gaan voor een Huvema oid.. Meer kwaliteit voor hetzelfde geld
    Laatst gewijzigd door Rizz; 21 december 2014 om 19:55

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Onderzoek ook eens hoe gemakkelijk nieuwe linten te leveren zijn. Sommige hebben - als je eigen merk linten wilt - een absurde levertijd. Volgens mij gaat dat vooral voor die kleine lintzagen op. 't Is wel prettig als je een machine gebruikt waarbij linten simpelweg besteld en op maat gemaakt kunnen worden.

    Groet,
    Arne

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    In aanvulling op de post van enra: Www.tuffsaws.co.uk Voor de hobbyist dè webshop to go to. Goed en relatief goedkoop. Stuur de eigenaar een mail met wat je wilt en je krijgt advies op maat. 5 pond verzendkosten en binnen een week in huis..

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Inca of Kity, dat zijn betaalbare semi-professionele machines, en niet chinees!

    op Ebay.de is een enorm aanbod, dit soort machientjes zijn in duitsland en oostenrijk veel goedkoper

    heb zelf onlangs een metaal lintzaag gekocht op Ebay.de die hier gewoon 150 euro duurder is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Ik heb sinds kort een Sheppach 32 vario. Een heerlijke machine en niet duur. Een aanrader.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    Inca of Kity, dat zijn betaalbare semi-professionele machines, en niet chinees!

    op Ebay.de is een enorm aanbod, dit soort machientjes zijn in duitsland en oostenrijk veel goedkoper

    heb zelf onlangs een metaal lintzaag gekocht op Ebay.de die hier gewoon 150 euro duurder is.
    Ik heb zelf een Inca 260. Deze heeft een losse motor van 550W en gaat door 10 cm noten als boter.. en accuraat! Zaaghoogte voldoet ook aan je eisen. Echt een geweldige zaag. Zo goed, dat Inca aan zijn eigen succes ten onder is gegaan. Het enige wat minder is aan mijn zaag is de kleine tafel. Die kan je iets vergroten door een verlenging aan de binnenkant te maken, wat velen hebben gedaan...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 november 2014
    Locatie
    Krimpen aan de Lek
    Berichten
    9
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dank voor alle tips. Ik heb weer genoeg bagage om verder te kunnen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top