Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Papier en potlood. Ik heb geen ervaring met artistieke design-software maar met technische design software (Catia, Solidworks) krijg ik met splines nooit een echt mooie organische gitaar. Harmonie en evenwicht en "uitstraling" zitten m ook in kleine details zoals het verloop van sterkte van een radius van een bocht. Dat heb ik met technische software nooit helemaal naar wens gekregen.

    Wel eens een neckjoint-doorsnede (zijaanzicht) gemaakt, en gemeten. Scheelt je weer goniometrie in je rekenmachine.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    QCAD: Open source CAD programma, slaat tekeningen op in tijdperk autocad 2000 DXF formaat. Kan je ook bibliotheken in maken met bv standaard componenten. (bv. bib met bodies, bib met bruggen, ...)

    Nanocad: Niet open source, wel gratis autocad kloon. Kan ook DWG bestanden aan.

    Ik maakte vroeger ook gebruik van CorelDraw en dat tekent ook fijn. Heeft er wel wat sneller last van als je tekeningen en lijnen in lagen zet (durft bij mij toch al eens vast te lopen, but then again: welke software doet dat niet?).
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top