Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: sh-5 vs. sh-6

  1. #1

    Standaard sh-5 vs. sh-6

    Hey, momenteel heb ik een distortion in mijn les paul. Ik heb nog een custom liggen, deze zou wat veelzijdiger zijn. Ik vind de distortion zalig voor strak ritme spel. De custom die ik liggen heb wil ik wel eens proberen, ik mag me aan meer bas verwachten denk ik. Ik wil vooral geen schellere pickup hebben dan de distortion. Ik speel op een jcm 800 en wil het niet brighter dan het nu is. Speel eigenlijk alle van rock, blues,grunge hardrock. Wat denken jullie is de custom scheller dan de distortion?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Heb de SH-6 gehad in verschillende gitaren, en helaas de SH-5 nooit gehoord. Wel de SH-14 (Custom 5) in 2 verschillende gitaren gebruikt met veel genoegen; mijn verwachting -afgaande op legio reviews en soundclips- is dat ie niet scheller zou moeten zijn.

    Maar persoonlijk zou ik zeggen; pak lekker de SH-14; Alnico magneet met een dik, maar strak (bijna stug) low-end. Zou prima moeten matchen met een JCM800. Klinkt i.i.g. geweldig op m'n EVH 5150 III 50W, wat op het blauwe kanaal een aardige hoeveelheid JCM800 'DNA' heeft.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de custom hier liggen, denk dat ik de pickup eens zal installeren voor ik een andere pickup koop. Thanks.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    dat is sowieso handig.

    Ik vond de SH-14 Custom 5 een soort verbeterde JB; meer beef, minder krijs, wel punch en chunk.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    +1 voor wat speeddemon zegt.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    En rufus? al kunnen testen?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top