Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard Gereedschap aankoop tip voor de zelfbouwer.

    Er komen regelmatig tips langs over handige aankopen bij de diverse Actions, Lidl's en Aldi's etc.
    Deze kwam ik tegen tijdens het zoeken naar 1/4 inch frees bits.

    http://www.ebay.com/itm/Rabbet-Route...-/221562933539

    Incl. verzenden komt het rond de €32.
    Je doet er het zelfde mee als de lager/bit set van SM, maar dan tegen een fractie van de prijs.
    De kwaliteit zal natuurlijk navenant minder zijn, maar voor iemand die slechts een paar keer een binding randje wil maken is dit misschien een goedkoop alternatief.

    Misschien is een standaard draadje met gereedschap aankoop tips wel handig? zolang er niet wordt gepreekt voor eigen parochie.....
    Laatst gewijzigd door grizzly; 20 december 2014 om 14:59
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    Ik weet dat er n hoop reactie op zal komen maar ik ben absoluut geen voorstander van al deze lidl gereedschap tips enz. Goed gereedschap kost geld. Als je slechts voor jezelf werkt verpest je alleen je eigen dag maar zeker voor klanten kies je na een keer iets verneukt te hebben door de kwaliteit van het gereedschap de volgende keer gewoon voor topgereedschap. Heb je er het geld niet voor dan wacht je tot je wel het geld hebt. Beter 5 tools die top zijn dan je werkbank vol met rommel.
    Tuurlijk, er zijn mannen die maken fantastische dingen met cheap gereedschap, ik zou het alleen niet promoten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Als ik had moeten wachten tot ik het geld had om telkens topmachine te kopen ipv een budget, was ik nu nog niet aan gitaarbouwen denk ik. Ik heb bv een budget kolomboortje dat al 5 jaar perfect doet wat het moet doen. ook een aantal schuurmachientjes. Voor een goede lintzaag en freesmachines van topmerken heb ik wel gespaard, dat zijn de gevaarlijke machines waarvoor ik idd kies voor duurder (maar veiliger).
    Heeft ook met frequentie van gebruik te maken. Ik heb een budget tafelzaag gehad (jammer genoeg weggedaan maar ik ga 'm opnieuw kopen) omdat ik dat maar af en toe nodig heb, voor het maken van jigs. Dat ding deed ook prima zijn werk. Daarvoor een dure topmachine kopen zou overkill zijn in mijn geval.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    Met schuurmachines kun je idd geen schade aanrichten. I denk met name aan freesbits etc. Ipv gereedschap dat snijdt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    Ipv moet zijn in principe

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top