Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: HNAD: Orange OR15

  1. #1

    Standaard HNAD: Orange OR15

    Sinds kort speel ik weer in een band, wat betekend dat mijn trouwe Marshall JVM in de repetitieruimte staat. Zodoende zat ik zonder amp om thuis te spelen, aangezien ik geen zin heb in het gesleur met de zware marshall.
    Voor thuis heb ik niet zo'n uitgebreide versterker nodig als live, dus ik besloot voor iets simpel te gaan. De Orange OR15 had reeds mn aandacht getrokken, en toen mijn vaste gitaarshop er eentje in voorraad had kon ik mij niet bedwingen dit beestje eens aan de tand te gaan voelen. Ik werd niet teleurgesteld...

    De amp is naar mijn mening al een juweeltje om naar te kijken, en de combinatie met het 2x12 Orange cabinet dat ik nog had staan maakt het helemaal af.
    Het is slechts een 1-kanaals versterker, maar toch is de versterker veelzijdig. De amp is moeilijk clean te houden, maar aangezien ik zelden clean speel was dat geen punt. Van clean 'met een randje' tot crunch & old-school metal, het zit er allemaal in. Met hogere gain settings klinkt de versterker wel aan de donkere kant, (kan ook aan de V30's in de cab liggen) maar met de uitgebreide toonregeling is dit simpel op te lossen.

    Ik ben er allesinds erg tevreden van, ben zelfs al manieren te verzinnen om met deze 1-kanaalsamp live te gaan spelen...





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Coole pics!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3

    Standaard

    Leuke versterker, heb er zelf ook een! Heb 'm ook live gebruikt en dat gaat ook erg goed. Denk wel dat ik er andere voorversterkerbuizen in ga zetten om 'm iets langer clean te kunnen houden. Veel plezier ermee!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Lijkt me een heerlijk ampje.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top