Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: JMP 50W bouw

  1. #1

    Standaard JMP 50W bouw

    Zag een tijdje geleden een mooi prewired chassis staan met oude componenten op ebay zonder transformatoren. Kon het voor die prijs niet laten. Dan maar een IGPW PT en OT besteld en er in gezet !

    Het was dus snel klaar... Ik ben er alvast blij mee! Klinkt net iets anders dan een ceriatone 1987 die ik een paar jaar geleden al eens bouwde. Wat voller, dieper. Komt waarschijnlijk door de transformatoren.

    De screens en PI filtering is ontdubbeld (16+16uf voor de PI en 32+32uf voor de screens), handig om ermee te experimenteren. Momenteel is het nu voor alles 32uf (mains, screens en PI). Ook heeft de PT 2 secundaire voltages, 325V en 350V. Heb hem nu op z'n laagste B+ gezet (240V pri tap en 325V sec voor B+ van 415V). Ik weet nog niet wat ik het best vind klinken.



    Laatst gewijzigd door driesp; 18 december 2014 om 20:14

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht

    @tommus42: Zo moet het
    Nico


  3. #3

    Standaard

    Met laf twee buizen?
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Mooi om te zien! Ik voel de lage A al op mijn kas knallen.

  5. #5

    Standaard

    Goeie wiring is belangrijk inderdaad, maar er zijn nog verbeterpunten aan. Bij het jumpen (wat ik niet zoveel doe, maar toch) heb ik oscillatie bij hoge volumes van het bright kanaal. Heb er nu wel een brightcap van 5000pf op, maar zal dat wat verminderden denk ik (500?). Ik vind een brightcap wel nodig, het klinkt anders wat ongedefinieerd in een band mix.

    Nog wat duidelijkere foto's:




    Laatst gewijzigd door driesp; 19 december 2014 om 07:57

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    't is de vraag of dat het is. Het kan ook een draadje zijn dat net ff te dicht bij een ander component zit. Heb je dit vastgesteld met de scope? of hoor je hem al fluiten?
    Nico


  7. #7

    Standaard

    Nico, ik hoor hem duidelijk op een hoge toon oscilleren. Kan ook zijn omdat de metalen bottom plate er nog niet opstond... attenuator stond er ook wel dicht bij?

    En wat zou je verder aanraden qua B+ spanning, in de lagere regio (415V, klonk goed met die oude 2204's) , of wat hoger (450V)?
    Laatst gewijzigd door driesp; 19 december 2014 om 08:00

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Dat moet je zelf beoordelen. Het zijn jouw oren niet de mijne..... Bij een lagere voedingsspanning krijg je een eerdere breakup dan bij een hogere B+ (immers de bias wordt negatiever ingesteld). Los van wat de pre-amps doen.
    Nico


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Netjes . Maakt IGW weer trafo's?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Netjes . Maakt IGW weer trafo's?
    Een tijd geleden had hij beslist om er een beperkt aantal per maand te maken dacht ik. Wel een 5 tal weken wachttijd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top