Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard Junior 2 voor junior 2

    Er komt weer een Les Paul Junior aan voor Junior 2. Mijn zoontje kreeg toen hij geboren werd een handgebouwde telecaster van mij, en aangezien er nu een tweede aan komt, moet deze junior ook een gitaar krijgen.

    Ik wil hem rond half juni af hebben. De telecaster van John (junior nummer 1) was net niet op tijd klaar. Nu moet het me wel gaan lukken.

    Bij Rick Koorman een mooie stuk mahonie voor de body, een stuk mahonie voor de hals en een plak Indisch palissander voor de toets gekocht:



    Scarfjointje in de hals gezet.



    Rizz gaat me helpen met het uitzagen met zijn lintzaag. Dat gaat me heel veel werk schelen en het is ook gewoon leuk om vrienden weer eens te zien naast de verplichte DGBM. Altijd een goed excuus voor een bakkie koffie, peukie en een berg slap geouwehoer.

    Het wordt een LP Single Cut met een wat langere neckverbinding, een wraparound brug, 1 P90, Qua lak zit ik te denken aan een Goldtop, of iets koper-achtigs, zwarte binding aan de voorkant. Zijkant en achterkant ben ik nog niet uit. Zwart is mooi, maar dan komt de binding niet uit. Bordeauxrood zou ook een mooie optie zijn en waarschijnlijk ga ik voor die kleur.

    Het zal weer een traag projectje worden, dat ik naast een andere bouw doe voor een jeugdvriend van me.
    Het is een lang verhaal.... Hij heeft lang geroepen dat hij een telecaster deluxe wilde als bouwopdracht. Ik heb werkelijk totaal geen zin in opdrachten omdat je dan vanalles "moet" en daar hou ik niet van. Dit wordt een cadeautje. De bouw wordt redelijk low budget en behoorlijk "go with the flow".

    Ik heb wat onderdelen liggen en een grofweg idee:



    Maar dan met een pine body, padouk hals, coromandel toets. Kent Armstron telebrugelement in een Wilkinson tele brug. P90 in de halspositie, of een High output humbucker onder de slagplaat verstopt... daar ben ik nog niet uit. Waarschijnlijk een reversed headstock. We hebben het hier over een beroepsmuziekant die regelmatig met hele grote namen op internationale podia staat, dus kans dat de gitaar nog eens ergens terecht komt is aanwezig.

    Ik hou het een klein beetje geheimzinnig, want ik hou er niet van om met namen te strooien. Bouwtopic volgt ook nog binnenkort hoewel ik denk dat het in dit geval vooral een FB-dingetje gaat worden.
    147-c Guitars

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Toch wel een van die modellen die in de afgelopen 2 jaar op zijn gedoken die heel typerend zijn en worden voor de Jaren 10-20..... Met andere woorden.... Prachtig.... !!
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ten eerste: PROFICIAT !!!

    Verder: gaaf project. :-)
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ah! Tis maar goed dat ik net Tuffsaws geplunderd heb voor nieuwe linten.. En je mag ze zelf zagen.. Ik kijk graag toe hoe een ander werkt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Cool, wordt mijn eerste keer op een lentedag.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Wtf? Lentedag??? Kut t9. Moet lintzaag zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Wtf? Lentedag??? Kut t9. Moet lintzaag zijn.
    komt goed.. Ik kom erop terug, blijf vooral de autocorrect gebruiken, kunnen wij nog 's lachen..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Bem toch echt wel een beetje bang voor die lintzaag. De bedoeling is dat het rijd scheelt doordat je dicht tegen de lijn aan kan zagen, maar daar ben ik dan juist weer bang voor. Met de decoupeerzaag zaag ik altijd ruim, frees daarna heel veel, wat veel tijd kost. Voordeel dan is dat er geen tijdsdruk is omdat ik het over een aantal dagen kan uitsmeren.

    Maw: spannend!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Grappig, ik ben banger voor een decoupeerzaag.. Het grote voordeel van een lintzaag is dat je je werkstuk kunt sturen en gas terugnemen met je oog op de lijn, zonder eerst door een apparaat te hoeven kijken. Lekker rustig aan zagen en stoppen als je niet zeker bent. Moet wel, want zo krachtig istie nou ook weer niet. En je hebt een behoorlijk plak mahonie.. Heeftie geen probleem mee, heb goede linten, maar het blijft een kleintje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Die gitaar kan me niks schelen, maar wel: proficiat !!!



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top