Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Overdive voor akoestisch gitaar.

    Vrienden!
    Weet iemand of er overdrives bestaan voor akoestische gitaren voorzien van on board piezo's?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Technisch gezien kun je er gewoon bestaande overdrives op aansluiten. Gewoon proberen, er kan niks stuk.
    Klinken zal het m.i. niet (heb het ook weleens geprobeerd), maar je zult je reden voor je vraag wel hebben.

    Verwacht bij een aktief systeem ook een bak ruis. Uit een passieve piëzo komt maar heel weinig signaal wat al door een versterkertje opgepept wordt. Als je dat dan ook nog tot oversturing gaat uitversterken ruist het alsof je aan het strand zit.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Heb wel eens gek gedaan een mijn Pro-co Rat tussen mijn Yamaha en AER gezet. Met mate klonk het nog niet eens zo slecht.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Een gewone overdrive is geen enkel probleem behalve dat je wat eerder last krijgt van piepen en feedback bij hoge volumes. Mandoline en wah




    Pechan gebruikt verschillende gitaren maar met overdrive hoor je weinig verschil tussen zijn akoestisch gitaar en zijn strat of Es.


    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 december 2014 om 01:44
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik moest ook aan Nirvana Unplugged denken, maar houd er rekening mee dat Kurt daar een gitaar gebruikte die van magnetische pickups was voorzien, is ook wel te horen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het werkt inderdaad veel beter met een klankgatelement, maar an sich kan iedere drivepedaal. Als ik me niet vergis is dit een gewoon boss pedaaltje, in een Princeton Reverb.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #8

    Standaard

    Thanks guys. Ik had mijn zelfgebouwde tubescreamer gebruikt, maar God. Wat een kutgeluid. En het cleane signaal bleef er doorheen klinken.

  9. #9

    Standaard

    Doyle Dykes wel eens op zijn Taylor gehoord, door een Tube Screamer, die persoonlijk voor hem was uitgezocht door Eric Johnson. Dat klonk naar vrouwelijk geslachtsdeel met gloeilampvormig fruit, om het maar eens diplomatiek uit te drukken.

  10. #10

    Standaard

    Ja hoor, kan prima.


    Technisch gezien zou een multiband overdrive goed moeten werken, die het laag behoudt maar de midrange overstuurt. Volgens mij met name gebruikt bij bass overdrives. Verder zelf geen ervaring mee, puur redenatie en hetgeen wat ik in een ideale situatie zou willen gebruiken.

    ETA: Jon Gomm gebruikt schijnbaar een Boss overdrive die alleen op de magnetische pickup is aangesloten (hij gebruikt 3 pickups).
    Laatst gewijzigd door Cue Zephyr; 21 december 2014 om 17:30
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top