Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Impatient Man

  1. #1

    Music Impatient Man

    Weer een beetje aan het 'knutselen' geweest. En nu meer knutselen dan anders....
    Met het programma "TuxGuitar" het intro - wat ook bij het refrein terugkomt - gemaakt.
    D.w.z. noot voor noot het "programmeren", veel geleerd ervan.
    Met een gitaar-lijn 'eronder', dat dan weer wel....

    Sluit misschien niet helemaal goed aan, dat refrein, maar was ook een leerproces voor mij, waar ik toch wel tevreden mee ben.

    Gitaar : Martin D28
    DAW : Audacity
    Mics gitaar : Samson C02 pair
    Zang mic : Samson C01 USB

    Hoop op reacties die mij verder kunnen helpen e.e.a. te verbeteren.

    https://soundcloud.com/ernest01/impatient-man
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2

    Standaard

    Hi Ernest

    Jammer van die overige instrumenten. Dat maakt het rommelig. Ik had graag die Martin alleen gehoord. Wat mij betreft had het ook iets subtieler gemogen, dan was het wat mij betreft af geweest. Daarmee bedoel ik de zang wat harder op de mix en in plaats van de slag een tokkel.

    Groeten

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor het luisteren, Michael. En voor de tips, natuurlijk.
    Dit was voor mij een experimentje met die TuxGuitar 'handel' erin. Komt er wat lomp in, maar dat was ook de bedoeling. Een beetje contrast dus.
    Maar een versie met alleen de gitaar zou ik ook wel kunnen proberen. Ben nogal bezig geweest met de vorm van dit lied, dus wie weet doe ik dat ook wel.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Van travelling man naar impatient man . Contrasteren is je wel gelukt. Met die synths <> gitaar, maar ook met de stijl en de tekst. Afwisseling tussen rustige balladstijl en country en tussen moraalridder en cynisme.

    Ik heb de laatste weken gemerkt dat ik een tegengestelde ben van MichaelSS. Dat is niet erg, want een minimalistische insteek qua instrumentatie, zoals Michael voorstelt, vind ik vaak lastig om naar te luisteren en het doel van contrasteren is zo ongeveer ongemak/moeite opwekken bij de luisteraar. Dat laatste slaagt bij mij dus wel bij dergelijk minimalisme.

    Toch zegt mijn gevoel dat de tierelantijntjes wel prominenter aanwezig mogen zijn. Dan overstijgen ze ook hun rol als tierelantijn. Hier en daar ineens een geöctaveerd delay'tje op de zang, een fluiterig synth-solootje in het midden, ik zie het wel zitten.
    Maar zoals het lied nu is, zie ik hem ook .

    Een gezellige Ernest met wat blingbling .

    In welke volgorde heb je alles ingespeeld/gemaakt, eerst gitaar, of eerst de synths? Er valt nog wat te halen in het gelijktrekken van de twee partijen, vooral in het intro. Gaat in Audacity altijd makkelijk als je het mij vraagt. De wavjes boven elkaar zetten en inzoomen op de pieken. Kwestie van op dezelfde plek schuiven.
    Ik heb dat TuxGuitar eens opgezocht. Is dat echt handig om dat soort synth-werk te maken? Ik kan me voorstellen dat er programma's zijn waarbij dat beter en makkelijker kan. Ook gratis (en legaal ). Misschien heeft iemand daarvoor een suggestie; ik weet er zo gauw geen één te noemen.

    Loeters,

    Merijn

  5. #5

    Standaard

    PaulusdeBKB, die ik graag weer wat meer zou willen horen hier, heeft ook zo'n specifiek Brits geluid.

    Jij bent daar ook weer binnen gebleven, qua klank, en frasering van je stem, maar wat leuk dat je zo avontuurlijk bent. Natuurlijk weet ik dat je wat jonger bent dan ik , en dan is het juist leuk om te horen dat iemand niet voor TV gezandzakt zit.

    Je bent hard op weg een heel eigen beeldtaal te ontwikkelen. Dat dat op details dan misschien niet 100% perfect is? Hé, bedroom recording toch?
    En je Engels lijkt ook minder houterig te worden!

    Je bent een kanjertje.
    En nog een lekker liedje ook. En een liedje over mij. Nee, over iedereen volgens mij......
    Heel fijn! Als in: Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn.
    Vriendelijke groet, Gus


    Goed hè, smiley. En misschien ook nog de goeie.

  6. #6

    Standaard

    @Cageman. Dank je wel voor jou input. Ja... smaken verschillen en jij bent meer van de toeters en bellen en MichaelSS is meer van de akoestische kant.
    In dit nummer wilde ik eens uitproberen wat het effect van die TuxGuitar 'oefening' in combi met het 'kleine' deel met gitaar doet.
    Oftewel, wat 'men' ervan vindt. En dat is gelukt. Gelukkig verschillende commentaren en dat is alleen maar leerzaam voor mij.

    De opname is in stukjes gedaan, inderdaad. Eerst de TX riedel gemaakt en die in Audacity gezet. Maar ja, die BPM hè...
    Zit toch verschil in wat TuxGuitar als BPM opgeeft en wat Audacity 'herkent'. De gitaar begeleiding met een drumtrack op dezelfde BPM als het TX deel gespeeld, maar toch verschil. Heb een app op mijn tablet nu gezet waarmee je beter de BPM van een nummer kunt 'checken'. In ieder geval beter dan zo op het oor 'gokken'. En met Audacity kan ik die dan in-line brengen met elkaar.

    Echt handig is het niet om iets met TX te maken. Het is noot voor noot. Heb geen midi instrument of keyboard, dus alles met de hand.
    Ach, het was een experiment en als ik in de toekomst meer wil, dan een keyboard kopen maar ook een andere geluidskaart, want die van mij kan geen midi aan.... Dus, zal het even duren, dat keyboard.

    Bedankt voor het luisteren en jouw analyse.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7

    Standaard

    Dank je wel Gus voor het commentaar. Fijn dat het nu wat meer British is.
    Ik neem alle adviezen daaromtrent tot mij en dus ook/zeker die van jou.
    Haha, die smiley heb je goed gekozen.
    Nee, zandzakken voor de TV is niet echt mijn ding, goed gezien. (ook al ben ik niet jonger dan jij..... thanks !)

    Ongeduldig, ach wie is dat niet. Soms is het bedenken van een onderwerp voor een liedje zo eenvoudig dat je het haast niet in de gaten hebt.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top