Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Eigennummer

  1. #1

    Standaard Eigennummer

    Ik heb vorige week een post geplaatst met solo eigen nummer, er werd gevraagd of ik heel het nummer erop kon zetten bij deze!!

    Ik moet er wel bij zeggen dit was ons eerste optreden met de band.




    Groetjes Tom

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Ik weet niet hoe lang jullie al samen spelen maar jullie zien er een beetje onwennig uit op het podium en zo klinkt het ook. Op zich geen ramp natuurlijk want als je meteen piekt bij je eerste optreden klopt er ook iets niet.

    Het is een standaard rocksong en ook dat is helemaal niet erg natuurlijk maar ik hoor geen chemie in de band/uitvoering. Daar is nog een hoop te winnen imho.
    Ik heb het idee dat de zangeres behoorlijk aan het zoeken is met haar zang of de band komt niet los omdat de zangeres onzeker staat te zingen maar deze twee dingen gaan doorgaans samen. Ik heb nu het idee dat er vijf eilandjes op het podium staan ipv één band maar dat euvel is alleen te verhelpen door veel te spelen en hopelijk krijgen jullie die kansen.
    Maar misschien was het geluid op het podium niet optimaal en dan wordt een goede uitvoering ook een moeilijk verhaal en de geluidsopnamekwaliteit van, neem ik aan, de videocamera vertekend ook behoorlijk. Maar nogmaals: eerste optreden, eigen muziek, altijd lastig.

    Geen verkeerd nummer wat mij betreft en elke beginnende band moet groeien dus in elk geval meer spelen maar vooral meer gaan spelen alsof jullie het menen dan komt het helemaal goed.

  3. #3

    Standaard

    Klinkt niet verkeerd vind ik maar met gestemde instrumenten zal het beter zijn.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heffie Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe lang jullie al samen spelen maar jullie zien er een beetje onwennig uit op het podium en zo klinkt het ook. Op zich geen ramp natuurlijk want als je meteen piekt bij je eerste optreden klopt er ook iets niet.

    Het is een standaard rocksong en ook dat is helemaal niet erg natuurlijk maar ik hoor geen chemie in de band/uitvoering. Daar is nog een hoop te winnen imho.
    Ik heb het idee dat de zangeres behoorlijk aan het zoeken is met haar zang of de band komt niet los omdat de zangeres onzeker staat te zingen maar deze twee dingen gaan doorgaans samen. Ik heb nu het idee dat er vijf eilandjes op het podium staan ipv één band maar dat euvel is alleen te verhelpen door veel te spelen en hopelijk krijgen jullie die kansen.
    Maar misschien was het geluid op het podium niet optimaal en dan wordt een goede uitvoering ook een moeilijk verhaal en de geluidsopnamekwaliteit van, neem ik aan, de videocamera vertekend ook behoorlijk. Maar nogmaals: eerste optreden, eigen muziek, altijd lastig.

    Geen verkeerd nummer wat mij betreft en elke beginnende band moet groeien dus in elk geval meer spelen maar vooral meer gaan spelen alsof jullie het menen dan komt het helemaal goed.
    Bedankt voor de opbouwende kritiek!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik hoop dat jullie jezelf nog onder de noemer 'beginners' scharen, dan kan ik ook opbouwende kritiek leveren Er zit best potentie in. Ik denk dat jullie vooral gewoon lekker moeten doorgaan en zorgen dat je A) ieder individueel je stem- en instrumentenbeheersing perfectioneert en B) als band werkt aan goed songmateriaal, maar idd ook aan podiumpresentatie, band 'energie' etc. Die laatste 2 komen al een stuk makkelijker als de eerder genoemde factoren wat beter lopen.

    En vooral, blijf er plezier in hebben! Je kunt beter ontieglijk slechte muziek maken en er ontzettend veel lol in hebben dan andersom.

  6. #6

    Standaard

    Ja, dank dat je hem nu helemaal hebt gepost. De solo is nu beter te plaatsen omdat je hem in de context hoort.

    OK, for what it's worth:
    - zorg voor een fatsoenlijk gestemde band
    - zorg voor een voorbereiding in een kring
    - dan is naar elkaar kijken vanzelfsprekender dan in de klassieke lijn vorm
    - oogcontact is essentieel voor samenspelen
    - daarmee vermijd je het als los zand aan elkaar effect
    - en zien wat een ander aan het inzetten is, vergroot de lol van het spelen
    - en de lol van het samenspelen

    Als je een beetje glimlacht aan de telefoon, hoort de ander dat.
    En dan wat Fu zegt: Als je samen en met plezier staat te spelen werkt dat aanstekelijk. Ook voor de band zelf.

    Voor de rest een killer eerste optreden. Hier ga je straks met een glimlach op terugkijken.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ja, dank dat je hem nu helemaal hebt gepost. De solo is nu beter te plaatsen omdat je hem in de context hoort.

    OK, for what it's worth:
    - zorg voor een fatsoenlijk gestemde band
    - zorg voor een voorbereiding in een kring
    - dan is naar elkaar kijken vanzelfsprekender dan in de klassieke lijn vorm
    - oogcontact is essentieel voor samenspelen
    - daarmee vermijd je het als los zand aan elkaar effect
    - en zien wat een ander aan het inzetten is, vergroot de lol van het spelen
    - en de lol van het samenspelen

    Als je een beetje glimlacht aan de telefoon, hoort de ander dat.
    En dan wat Fu zegt: Als je samen en met plezier staat te spelen werkt dat aanstekelijk. Ook voor de band zelf.

    Voor de rest een killer eerste optreden. Hier ga je straks met een glimlach op terugkijken.
    Vriendelijke groet, Gus
    We hebben nu inmiddels een paar optredens meer gehad, de opmerking van dat los zand gaat elke keer beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top