Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    als je NOS stock componenten gebruikt. En die keurig in een apparaat soldeert met een RoHS compliant proces. Dan is het totaal geen probleem om daar CE op te zetten. Jouw productieproces is immers compliant. Correct verkregen hergebruikt hout mag je ook nog steeds mahonie in stoppen. Het kost alleen meer documentatie. PRS heeft volgens mij van die series met verboden houtsoorten.

    Je moet wel uitkijken of de componenten de hogere soldeertemperatuur van loodvrije soldeer aankunnen, maar verder is er geen probleem om een legaal apparaat met old stock te produceren. Het is overigens nog te bewijzen dat een MN3007 chip lood bevat en dat er dus helemaal geen probleem is.
    Ga er gerust vanuit dat er lood in zit. Sterker nog, ga er vooral van uit dat er lood in zit. Op het moment dat jij als fabrikant een aanklacht aan je broek krijgt is het certificeringsproces om alsnog aan te tonen dat het niet zo is ineens heel lastig en vooral heel duur. Voor het gemak aan nemen dat je goed zit kan je dus een dito kouwe kermis opleveren.

    En als Henkje of Pietje met z'n produktie van 10 custom apparaten per jaar niet geheel compliant is... ben ik de laatste waarvan je wat hoort. Maar een Fulltone met z'n wereldwijde afzet pleegt hier wat men in de wet een economisch delict noemt. Fulltone zou, gezien het formaat van z'n onderneming, zich bewust moeten zijn dat dit het geval is.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ga er gerust vanuit dat er lood in zit. Sterker nog, ga er vooral van uit dat er lood in zit. Op het moment dat jij als fabrikant een aanklacht aan je broek krijgt is het certificeringsproces om alsnog aan te tonen dat het niet zo is ineens heel lastig en vooral heel duur. Voor het gemak aan nemen dat je goed zit kan je dus een dito kouwe kermis opleveren.

    En als Henkje of Pietje met z'n produktie van 10 custom apparaten per jaar niet geheel compliant is... ben ik de laatste waarvan je wat hoort. Maar een Fulltone met z'n wereldwijde afzet pleegt hier wat men in de wet een economisch delict noemt. Fulltone zou, gezien het formaat van z'n onderneming, zich bewust moeten zijn dat dit het geval is.
    bijzonder interessant dit. Pffff... Zullen we weer back on topic? De titel is Tri Chorus Sound en niet Tri Chorus Loodgehalte.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #33

    Standaard

    Ja. Weer omtopic.
    Maar als jji iets niet interessant vind is dat wel jouw mening en kun je je ongenoegen per PM spuien. Zeker als het ook gewoon antwoord is op commentaar in hetzelfde topic. Draadjes gaan niet altijd zoals Morris dat wil.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Maar laten we inderdaad on topic blijven 😉

    Hoe heb je je TERC in de keten aangesloten? In serie met je preamp of ook via een line mixer?

  5. #35

    Standaard

    Vrolijk kerstfeest!!!!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  6. #36

    Standaard

    Zoals beloofd Ateng (en iedereen die nog meer geïnteresseerd is in een lood ehh luistertest), hierbij een vergelijking tussen de ModPro en de Terc:
    https://soundcloud.com/morris-adriae...od-pro-vs-terc

    Ik heb even snel wat cleane en OD dingen ingespeeld, eerst hoor je altijd de ModPro, daarna de TERC met (ongeveer) hetzelfde stukje. Wat je hoort is Gitaar-Amp-Torpedo- TERC of ModPro in serie-mengtafel-Cubase.
    Geen EQ of andere FX.

    Vooropgesteld, het klinkt wat raar, want dit is eigenlijk niet de manier waarop de Trichorus moet worden ingezet, hier hoort nl. pitch shift, compressie en reverb+delay bij, maar het geeft wel een goed idee hoe de ModPro en de Terc van elkaar verschillen.

    Ik vind de ModPro stiller, maar wel veel minder 3d. Bovendien neemt ie behoorlijk wat laag weg en voegt ie wat hoog toe. De TERC daarentegen ruist wat meer (en niet zo zuinig), maar klinkt in mijn beleving veel organischer, dikker en meer 3d. Lush is denk ik het goede woord ;-) .

    Maar ik ben benieuwd wat jullie allemaal horen!

    btw. Als ik hier mijn DBX160x voor zet, en pitch, reverb en delay bij mix, klinkt het pas echt zoals het zou moeten. Probeer ik volgende week nog even tijd voor te maken ;-)

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    bedankt voor de samples. Het lijkt net alsof bij de Terc een wat sterkere en wat wijdere pitch shift/zweving/modulatie depth zit. Vooral hoorbaar bij het cleane stuk.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #38

    Standaard

    Als ik hier mijn DBX160x voor zet, en pitch, reverb en delay bij mix, klinkt het pas echt zoals het zou moeten. Probeer ik volgende week nog even tijd voor te maken ;-)
    Die Mod pro haalt inderdaad wel veel bas weg . De tri chorus is geheel analoog denk ik , niet ?

    Ben heel benieuwd naar de hele keten, wil ik graag eens horen.

    Alf

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hey Thanx Morris!

    De TERC klinkt inderdaad voller en meer lush.
    Als ik alleen de ModPro gebruikt klinkt het dunner dan in combinatie met een stereo chorus ervoor net als wat jij ervaart.
    Ik denk dat ik aardig in de buurt ben om een TSC na te bootsen dus twijfel nog heel erg om een TERC of The Wave te kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top