Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28

Discussie: Akoestisch opnemen

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    Begin met één mic op 40 cm afstand recht voor je 12e fret. Dit zou in de buurt moeten komen. Te donker? Mik hem meer naar je kop, te scherp? Meer naar het klankgat. Experimenteer ook met de afstand.

    Klinkt dit goed, probeer dan een tweede mic erbij te plaatsen. Kun je eigenlijk overal neerzrtten, maar let op dat hij altijd op dezelfde afstand vd geluidsbron moet staan als microfoon 1.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Het zou idd een fasefout kunnen zijn en ja, een Neumann van 5 mille kan wat meer, maar er is weinig tot niks mis met de AT microfoons en ook de goedkoopste heeft me verbaasd.

    We hadden een shootout in de Legacy Studio, met de duurste microfoons die je kunt vinden waaronder een Sony van 8 mille en een heruitgave van de Neumann U47. En Patrick, de eigenaar van de Legacy heeft een AT 4060, welke moeiteloos stand hield tussen die dure kanonnen.

    Ik gok op een fasefout of een verkeerde plaatsing, of beiden. Ga eens naar de DPA site en zoek daar naar 'microphone university', alwaar je ongeveer alle stereo microfoonplaatsingen krijgt uitgelegd.

    Met fig 8 kun je ook mooi MS of Blumlein plegen. Blumlein is een van de favoriete plaatsingen van de onvolprezen Bruce Swedien, die wonderbaarlijk mooie geluiden heeft opgenomen.

    http://www.soundonsound.com/sos/apr0...at20352050.htm
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13

    Standaard

    http://picosong.com/4iZD/

    Puur om het geluid. Even snel opgenomen ivm. weinig tijd. Speelwijze is even van minder belang.

  4. #14

    Standaard

    Ik hoor wel wat vervorming. Weet niet of dat aan iets hier ligt of aan de opname. Snel even een mp3 beluisterd van pc, dan heb ik dat niet.

  5. #15

    Standaard

    Dit is direct via de Roland AC60

    http://picosong.com/4Mhu

    Zou ik ze beide kunnen combineren? Ik ben totaal leek op recording gebied. Ben mezelf aan het inlezen maar dat duurt even.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Het zou mooi zijn als je er even bij vermeldt hoe je de microfoon(s) hebt geplaatst. Een ORTF plaatsing geeft voor mij de meest realistische stereo weergave. Heb je een goed klinkende ruimte dan is Blumlein misschien nog wel mooier en wil je superbreed stereo dat ook mono goed klinkt dan is MS de aangewezen weg.

    XY lukt alleen goed met hyper richtinggevoelige mics en DIN en NOS is mono moeilijker weer te geven.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Ik kom alleen nog op gearslutz.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    15 december 2014
    Berichten
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik kom alleen nog op gearslutz.
    had niet het idee dat jij een beginnend homerecorder bent

    maar is zeker ook een aanrader

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Na de zoveelste keer de vraag 'wat is de beste microfoon voor minder dan 100 dollar' heb je het wel gehad. Vroeger was het musicmaker forum de plek waar de meeste profs te vinden waren en nu is dat gearslutz, waar je heel veel kunt leren.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top