Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Ik speel meestal zonder versterker, misschien is dat nog een idee?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ik speel meestal zonder versterker, misschien is dat nog een idee?
    Dat doe ik ook al jaren en dat bevalt mij uitstekend. Ik moet of over een (goede) versterker spelen, of zonder, niet over iets wat niet klinkt en waar andere mensen dan ook nog eens last van hebben (dan kan ik dus niet spelen, dan ga ik ingetogen spelen en dat is fataal)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik vind kleine buizenampjes als de Fender Greta en de Marshall 1 watt serie erg tof.

    Verder heb ik een A/DA GCS-3 om mijn pedalboard direct in te pluggen, is best behoorlijk maar het verschilt per drive of fuzz hoe goed het werkt.

    De Rivera Rock Crusher Recording lijkt me een goed ding, volgens een aantal reviews schijnt het zelfs beter te werken dan de beste iso cab, bovendien zit je niet met de uitgebreide mogelijkheden van zo'n Torpedo achtig ding.

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Marshall JCM 800 en 4 x 12.
    Toen 2001:

    v-amp
    pod
    podxt
    podxt pro
    pod x3
    pod x3 pro
    pod hd
    pod hd pro

    Was allemaal eigenlijk 80% maximaal van mijn gewenste sound.
    In oefenruimte nu gewoon weer een Carvin Legacy en een 4x12 kast.

    Harrie gebruikt thuis in een tussenwoning een Tubemeister 18, volledig buizen en heeft ingebouwde een loadbox en kan volledig still.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik gebruik een Palmer PDI-03 (of eigenlijk 2) die ook zonder speaker kunnen worden gebruikt. De tweede 2e hands op MP gekocht voor onder 200,=.

    Alles dat je in je signal-chain zet heeft invloed op je geluid. Transparantie bestaat bijna niet (betaaldbaar). Dus ja de Palmer heeft ook een kleurtje maar gelukkig ook wat knopjes om het kleurtje te ... kleuren. ;-)

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #16

    Standaard

    Ik gebruik sinds kort de Tech 21 Fly Rig 5. Zit analoge amp simulator in (SansAmp). Klinkt als een klok. Ook direct je computer in of met headphones (wel mono, dus misschien maar aan 1 kant, maar dat is te fixen). Je kunt er ook elke gewenste overdrive/distortion voor zetten. Zit galm en delay en booster in.

  7. #17
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb jaren stereo gespeeld en hoewel je geluid breed klinkt (stereo chorus is vet) of een ping pong delay. Live hoor je er geen kut van terug. Speel nu weer 3 jaar mono.
    Mijn tubemeister is ook mono en heeft geen koptelefoon aansluiting. Gebruik een los mengpaneel als ik stil wil oefenen.
    Vriendelijke groet,

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn plan is om tzt een palmer loadbox / speaker simulator aan te schaffen. Die zou ik kunnen aansluiten op mijn PC of op mijn stereo. Wat ik ook zou kunnen doen is een tweedehands analoog mengpaneel kopen en een paar goede monitorboxen (een paar oude uit een studio of zoiets). Dan kan ik van mijn amp via de Palmer zo de mengtrafel in (eventueel galmpje erbij mixen) en dan via hoofdtelefoon of monitors naar buiten. Volgens mij heb ik dan een hele goede oplossing voor niet teveel geld (en het neemt ook minder ruimte in beslag dan zo'n isocab).

    1) alles via de computer (modelling, line 6) is echt anders dan via een versterker spelen en als je echt (zoals ik) van het spelen over een versterker houd dan is dat dus geen (professionele) oplossing. dan zit je met een slecht geluid te spelen en daardoor leg je je gitaar al snel in de hoek (frustratie, frustratie)

    2) een goede isocab (Box of Doom) is de beste oplossing. je kunt dan speaker en microfoon gebruiken. maar het is duurder en het neemt veel ruimte in beslag (voor mij daarom geen oplossing)

    3) alle attenuators zuigen je geluid weg (dat wil zeggen: hoe meer je het volume met de attenuator drukt, hoe meer dat ten koste gaat van de klank en omdat je thuis woont moet je wel je volume drastisch reduceren. dat schiet dus niet op.

    4) alle kleine buizenversterkers (5 watt, 8 watt) geven nog steeds behoorlijk veel volume (voor mij hier thuis teveel) en klinken minder goed dan de grote 50 en 100 watt tops. dus ook geen optie (spreek uit ervaring).

    Helaas heb ik zelf met de Palmer geen ervaring (maar dat zal in de toekomst vermoedelijk wel veranderen). Ik weet wel 1 ding zeker: met een Palmer is je versterker stil (je hoeft 'm namelijk niet meer op een speaker aan te sluiten, de loadbox van de Palmer vangt het vermogen van je amp op). Het zal niet zo klinken als een microfoon, maar ja ...

    Volgens mij zijn er op dit forum overigens meer discussies geweest over dit onderwerp (probleem is natuurlijk niet onbekend, heel veel mensen zitten hiermee). Misschien zit daar nog nuttige informatie tussen. Is soms alleen lastig al die andere discussies terug te vinden. Moet ik zelf straks ook even proberen.

    O ja, je kunt ook nog altijd een kuil graven in de tuin, er beton storten en die ruimte geluidsdicht maken natuurlijk.
    Ik moet hier even op terug komen. Ik heb gisteren een Koch loadbox uitgeprobeerd met mijn Fender versterker (doorgestuurd naar mijn stereo set). Het geluid was niet onaardig, maar het werkt dus niet voor mij. Ik mis het volume en de fysieke ervaring van het spelen over een speakerkast. Ik weet hoe mijn Fender amp over een speakerkast klinkt: dat is toch andere koek. Bovendien heb ik vorige week nog over een Hiwatt Dr-103 gespeeld (met 4 x 12 kast Fanes) en het spelen met zo'n loadbox komt niet in de buurt van het spelen over een speakercabinet; die ervaring met die Hiwatt (want dat was een hele "experience") vormde toch wel een groot contrast met het spelen over die Koch loadbox. Ik geloof wel dat zo'n ding handig is voor technici (zowel live als in de studio) en datzelfde zal ongetwijfeld ook gelden voor de Palmer (klinkt misschien ook wat beter dan de Koch). Maar het is net als met het spelen over een Leslie of over een lesliepedaal: het blijft simulatie. Dus: ik ga mijn geld niet uitgeven aan mixer / palmer / monitor spullen en blijf gewoon lekker zonder versterker spelen. Het lijkt me beter om eens in de week ergens een oefenruimte te huren waar ik m'n amp(s) gewoon kan opentrekken dan te gaan zitten pielen met allerlei halve oplossingen die niet blijken te werken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top