Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard freesmachine voor onder freestafel

    Welke freesmachine is goed bruikbaar voor onder een freestafel.
    En dan wel 1 die dan het liefst van bovenaf makkelijk in hoogte te stellen is.

    ongeveer dit idee van verstellen met zo'n zwengeltje van bovenaf
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    hoi de CMT7e is wel interessant. Ik gebruik ook de frezen van dit merk en die zijn erg goed. Festool heeft de optie ook. Deze beiden merken zijn wel duur, ik weet niet precies of dat een factor is in je keuze.
    Ik heb ook bij axminster gekeken en ik meen me te herinneren dat er daar ook meerdere bij waren. In finewoodworking meen ik dat er ook interessante portercables bij stonden die het hebben maar je zit natuurlijk wel met het voltage.

    Toen ik me er in verdiept heb kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat het budget bepalend is. Als het niet uitmaakt en je wilt op deze manier een compacte mobiele setup dan zou ik met CMT of Festool gaan.
    Als je zelf gaat knutselen dan kom je bij een van de vele aftermarket grondplaten en een willekeurig merk waarbij je het model zoekt met die bodemverstelling en waar een van die grondplaten voor verkrijgbaar is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Als je goedkoop en goed wil: Triton MOF001 (1400w) of de TRA001 (2400W) (volgens mij zie je ook 1 van die op je foto..)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Whow, jullie zijn goed.

    Ik denk inderdaad dat het een CMT is die op de foto onder de tafel hangt.
    Zelfde zwengeltje met een oranje knopje.
    De triton heeft inderdaad de zelfde mogelijkheid. Is echter veel goedkoper.
    Ik geloof dat Rick er ook zo een heeft. Zal donderdag eens bij hem kijken.

    thanks voor het zoeken guys.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Ik herken ook de triton. Heb ik ook gehad, gloednieuw, nooit gebruikt en weer verkocht. Ik had hem gekocht voor onder een freestafel te bouwen, precies zoals op de foto. Maar de plannen wijzigden en ik heb toen dus de tafel + frees verkocht. Later bouwde ik zelf alsnog een freestafel maar daar heb ik een Metabo onder ;-)

    Ik kan alleen van mijn 'droog-frees' ervaringen spreken, maar vond het een lastig ding wat bediening betreft (zelfs al heb ik er dus nog geen cm mee gefreesd ), de vergrendeling en het hoog/laag stellen met een draaiknop en een soort drukknop in het midden vond ik bijvoorbeeld erg afwijkend van mijn oude trouwe Festo.
    De door een klepje afgedekte aan/uit schakelaar was wel heel slim en veilig.
    Hij is groot en zwaar.

    Ik zou hem dus prima vinden voor onder een freestafel. Die hoogteverstelling is super. Ook kan de freeskop heel hoog komen (kijk maar eens goed naar die fto die je plaatste), mijn Festo zou lang niet zo ver komen.

    Als vervanging voor een hand-bovenfrees zou ik hem echter nooit kiezen. Maar dat is misschien heel persoonlijk ! Ik ben nu eenmaal verknocht aan de festo aanpak met 1 lange hendel + knop (de meeste merken hebben 2 knoppen, zoals de Triton). Met de Festo kun je ook wel met 1 hand frezen (het is de vraag of je dat moet willen/doen maar ik beken dat het toch regelmatig voorkomt dat ik de andere hand vrij moet houden voor het werkstuk...dus ja, ik doe dat). Het richting geven met je hand rond zo'n lange hendel gaat heel makkelijk. Dat lukt slecht met 1 hand rond een ronde knop.

    Slechts mijn persoonlijke mening
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #6

    Standaard

    Triton !! Werkt super !! Erg goede prijs/kwaliteit verhouding..... De koffie staat al bijna klaar...
    Op zoek naar hout ? Stuur een berichtje naar hout@masave.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top