Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Fender Jazzmaster

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    https://www.youtube.com/watch?v=jd_Wa-3vVkA

    Een jazzmaster met de standaard singlecoils klinkt erg neuzig en romig, zonder aan articulatie te verliezen. Gezien de gitaar zijn de Duncan SJM-1 denk ik een van de beste alternatieven. Moet je het gat in de slagplaat voor het brugelement wel wat aanpassen, want de jazzmasterpickup is een beetje dikker & breder dan een standaard singlecoil.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #12

    Standaard

    Ik heb inmiddels rechtstreeks contact gehad met Curtis Novak. Die adviseerde naast de JM-V :I have done a lot of pickup for these gutiars as most people do not like the stock ones. If you are wanting more of a Fender tone I suggest getting the Hum-WR in the bridge.

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ja, da's een mooie als je humbucking wil. Ik heb zelf een JM90 gehad (waren velen lovend over, ik vond het te neuzig) en later de JM Fat. Erg goeie single coil maar dan dikker. Maar goed, jij hebt een humbucker nodig. Keus te over, maar ik denk als je bij Novak blijft met één van zijn modellen in de brug dan kan het niet fout gaan.
    Maar voor de duidelijkheid: je hebt toch het model waar een 'standaard' humbucker bij de brug zit hè?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #14

    Standaard

    deze is het. Dat is volgens mij inderdaad een standaard humbucker bij de brug, maar ik heb nog niet het gevoel dat ik er al veel van weet. Pffff.
    http://www.rockpalace.com/product/Fe...-Tone-Sunburst

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ah oké, toch de goeie voor me. Ziet eruit als standaard humbucker, maar dan met een andere ring er omheen. Het lijkt wel een tupperware bakje Check anders de afmetingen eens en doe een googletje op 'humbucker dimensions', zal vast wel goed zijn.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    18 augustus 2009
    Locatie
    Lekkerkerk
    Berichten
    48

    Standaard

    +100 for Curtis Novak

    Vrijwel al mijn JM pickups daarvandaan gehaald. Ontzettend fijne service (en wellicht belangrijker) mooi klinkende pickups. Mocht je eens iets anders willen proberen dan de standaard alnico humbuckers, dan raad ik je zijn cunife widerange humbuckers aan.

    Heb er twee in mijn Jazzmaster '66 reissue en klinken VET! Precies tussen een humbucker en een singlecoil in qua toon

    Zie dit artikel : http://curtisnovak.com/Articles/GB98.pdf (2e pagina)

    Was voor mij de bevestiging dat ik het mezelf niet aansprak dat ie heel anders (maar fijn anders) klonk.

  7. #17

    Standaard

    Inmiddels heb ik toch maar een Seymour Duncan hot rodded humbuckerset aangeschaft.
    Het "tupperwarebakje" waarin de neck pickup zit heb ik eruit gehaald. Om nu de nieuwe er in te zetten zal ik een dragend bevestigings iets moeten hebben. Heeft dit een naam en weet iemand een zaak in de buurt van rotterdam waar ik dit kan halen of er in laten zetten.

  8. #18

    Standaard

    Heb op forum al zaak gevonden in vlaardingen (vox humana) en die gemaild.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top