Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Fender Jazzmaster

  1. #1

    Standaard Fender Jazzmaster

    Ik heb een Fender Blacktop Jazzmaster uit 2011 met humbucking pickups. single-coil halspickup en humbucking brugpickup (beide van Duncan)
    De afwerking van de gitaar blijkt zeer matig. De pick-ups en de schroeven roesten en er zit speling op de stemknoppen.
    Ik overweeg om e.e.a. te reviseren maar ben nogal a-technisch. Schroefjes zal wel lukken, maar pickups?

    Heeft iemand een voorstel voor nieuwe pickups (merk/soort/.......). Genreop. Ik hou van een clean sound (Roland JC55)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    Wil je er humbuckers in of wil je toch gaan voor de echte jazzmaster pickups?

  3. #3

    Standaard

    Klinkt misschien stom, maar ik weet het verschil niet tussen humbucker of echte. Ik weet hoe deze eruit zien, maar daar houdt het ook wel mee op. Verschil in sound weet ik niet.
    Doordat jij het woord "echte" gebruikt lijkt me dat meest origineel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie-Kees Bekijk bericht
    Klinkt misschien stom, maar ik weet het verschil niet tussen humbucker of echte. Ik weet hoe deze eruit zien, maar daar houdt het ook wel mee op. Verschil in sound weet ik niet.
    Doordat jij het woord "echte" gebruikt lijkt me dat meest origineel.
    De originele jazzmaster elementen zijn single coil, deze klinken wat dunner/scheller, humbuckers klinken wat dikker.

    https://www.youtube.com/watch?v=yudXHR6agaM

    Zo zijn er nog wel wat video's op youtube te vinden.

    Ik weet niet wat voor muziek je ermee wil gaan maken.

  5. #5

    Standaard

    Ik hou wel van een wat dikker/ronder geluid. Anderzijds gebruik ik ook nog wel eens Nile Rodgers achtige sound.
    Muziekgenre pop.
    Bij googlen naar Humbuckers blijkt wel dat er heeeeel veel verschillende zijn. Hoe moet je hier uit kiezen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Eindeloos proberen is wat de meeste van ons doen. Wat mis je exact in je huidige elementen?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie-Kees Bekijk bericht
    Ik hou wel van een wat dikker/ronder geluid. Anderzijds gebruik ik ook nog wel eens Nile Rodgers achtige sound.
    Muziekgenre pop.
    Bij googlen naar Humbuckers blijkt wel dat er heeeeel veel verschillende zijn. Hoe moet je hier uit kiezen
    Heel veel proberen inderdaad, je hoort toch pas echt hoe het klinkt als ze in je gitaar zitten. Daarna erachter komen dat het toch niet helemaal is wat je wil en weer andere kopen. Dit herhalen tot je de goeie hebt gevonden.

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Is er nog een groot verschil in merken. Er zitten nu "Duncans" in. Is prijs een houvast?

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Google leerde me welke JM je bedoelt Leuk ding!
    Paar dingen: "originele" Jazzmaster elementen gaat vooral over het formaat, da's net effe anders. Zo te zien is dat wel gewoon het formaat dat je bij de hals hebt zitten ( of ik moet me wel heel erg vergissen). Dun/schel? No fucking way! Ja, er zijn veel matige versies, maar een echt goed Jazzmaster hals element, da's de vetste Fender sound die er in mijn oren bestaat. Er is één absolute koning en dat is Curtis Novak. Google maar effe. De JM-V als hals element is echt fabelachtig goed. Helderheid en toch vol in het laag, da's gewoon knap.
    Humbucker bij de brug, sja, daarvan zijn er duizenden. Hangt er vanaf wat je wil. Als je wil gaan voor iets moois als een JM-V, zul je wel een lower output humbucker erbij moeten nemen om de boel een beetje in balans te houden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10

    Standaard

    Mitch, dat is makkelijk, als je merk en afkortingen er al bij zet. Ik wil inderdaad gewoon maar gaan proberen, en zoals jij voorstelt een Curtis Novak JM-V als hals-element.
    Heb je ook nog een suggestie voor een lower output humbucker bij de brug?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top