Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: vlinder en rups

  1. #1

    Standaard vlinder en rups

    De vlinder en de rups, twee heel verschillende kanten van één en hetzelfde dier. Met dit nummer heb ik geprobeerd om ze beiden muzikaal uit te beelden. Geslaagde poging of niet? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

    The Temple of the Butterfly / Caterpillage
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2

    Standaard

    Het niveau en de diversiteit van wat hier wordt gepost verbaast mij gewoon iedere keer. Dit is gewoon àf!
    Als ik mijn onderkaak van mijn espadrilles heb gevist (ja, zover kan je bek open zakken van verbazing en bewondering) zie ik er weer wat toonbaar uit.

    Als de muziek deugt en ik hoor betrekkelijk weinig vlindertjes, mag ik dan niet meer meedoen?

    Maar afgezien hier van, dan steek ik toch wat povertjes af met mijn neukliedjes. Neukliedjes? Ja, bij mij is het gewoon duidelijk waar het over gaat.
    Maar eerlijk = eerlijk, dan hebben we de nadelen wel gehad hoor.

    Voor ik verder ga bladeren, fladder ik eerst je dropbox nog eens in.
    Op zoek naar....., ja, waarnaar eigenlijk? Bloemetjes denk ik.
    Ah...... what a way to start a day!
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 11 december 2014 om 10:33 Reden: Smiley eerlijk van Kim gejat. Dank je Kim!!!!!!!

  3. #3

    Standaard

    Het is knap hoe jij de 2 diertjes uitbeeldt in deze compositie!
    Ik heb er met plezier naar geluisterd, want het zat allemaal heel mooi in mekaar en het klonk nog eens tof ook!
    Misschien had ik de vlinder nog net iets meer uptempo gebracht, nu doet het me soms wel denken aan een bij.

  4. #4

    Standaard

    Zo eem hee, mooi stuk! Zit hier lekker onderuitgezakt met koptelefoontje (op mijn werk) te luisteren, luistert gewoon heerlijk weg.
    Ik ga hem nog een keer doen. Denk dat ie trouwens nog beter klinkt met echte gitaren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Gaaf man! Vooral t intro vind ik erg mooi. De prog rock erna is niet mijn ding hehe.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Mooi gemaakt. Dat intro zou zo wreed mooi zijn als het werd uitgevoerd door echte hangdrums, xylofoontjes, marimba's en andere belletjes.
    Je bent geslaagd in het uitbeelden van een vlinder en een rups. Of het op de manier is die je voor ogen had, weet ik niet. Ik hoor de vlinder in het intro en de rups in het prog-deel. Het eerste deel is subtiel en teder, de prog is logger en smeriger.



    Loeters,

    Merijn

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Ik heb niet zoveel meer toe te voegen aan bovenstaande reacties. De rups/vlinder allegorie ontgaat me maar dat doet verder niets af aan de geweldige kwaliteit van het nummer. Alleen het ruige gedeelte had wat eerder mogen beginnen imho.Lekker ELP/seventies sfeertje!
    De drums zouden iets meer mogen beuken misschien maar wellicht gaat dat weer ten koste van het retro sfeertje dat je zo lekker hebt neergezet.
    En wat zoldergitarist ook al schreef: echte gitaren!

    Keep 'm coming!

  8. #8

    Standaard

    Allereerst verrassend dat het nummer begint met een vlinder en daarna de rups....
    (tja, in de natuur is dat toch andersom)
    Als ik het nummer zonder die wetenschap beluister blijft het een verrassing.

    Het eerste deel vind ik niet zo 'spannend', moet ik zeggen. Het tweede deel spreekt mij veel meer aan.
    Weer iets geleerd.... progrock, volgens Fusion. En die heeft er (veel meer) verstand van.
    Maar ja, hoe het ook heet, het klinkt lekker.
    Doet mij aan een reclame voor Calvé pindakaas denken.
    Petje Pitamientje was daarin een leuk knulletje, wiens moeder had gezegd dat er 'pitamientjes' in zaten.
    Maar hij vond het 'gewoon lekker'.
    Waarmee ik maar wil zeggen dat hoe een bepaalde 'vorm' van muziek ook heet het 'gewoon lekker' kan zijn.

    Goede produktie ook.
    Fijns.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ja, Ernest heeft inderdaad een punt natuurlijk. Maar compositorisch (is dat een bestaand woord?) of muzikaal gezien is de volgorde die je hebt gekozen wel wat logischer denk ik.
    Er worden hier soms zulke mooie muziekstukjes gepost en dit is er zeker ook één van. Ik vind het echt heel mooi!

    En zoldergitarist heeft zeker ook een punt! Hier op gitaarnet muziek plaatsen zonder echte gitaren is natuurlijk als het verfraaien van een stuk dennenbos door er een mooie blauwspar uit de doos van de Blokker neer te zetten.
    Mocht je verlegen zitten om een gitarist die de partijen alsnog op een echte gitaar wil inspelen, dan hou ik me graag aanbevolen, want van zo'n apart en mooi muziekstuk zou ik graag deel van willen uitmaken!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    Het muzikaal uitbeelden van dieren is natuurlijk lastig dus toch leuk dat de vlinder en (in mindere mate denk ik) de rups er in terug worden gehoord.
    @ Gus: Ik heb zo'n vermoeden dat jij meer op zoek was naar vlinders in de buik. Dat is toch echt een ander soort dier.

    En ja, een nepgitaar. Ophangen aan de hoogste (denne)boom die kerel! Toch is dat het geluid dat het nummer nodig heeft. Je kan het verschil goed horen als het riffje eerst zonder en daarna met nepgitaar wordt gespeeld.
    @ Stratman70: Ik hoop de gitaar zelf nog een keer in te spelen wanneer ik een nieuwe computer heb die niet crasht zodra ik via de Pod GX probeer op te nemen in Cubase. Maar bedankt voor je aanbod!

    @ Heffie: Ik heb andere drumkits geprobeerd maar die gingen teveel overheersen. Deze drumkit heeft een droog vintage geluid en ligt goed in de mix zonder andere instrumenten in de weg te zitten. Ondertussen vervult hij wel een heel belangrijke rol.
    Het verbaast me ook altijd dat bij producties uit de jaren 60 en 70 de drums vaak zacht in de mix staan maar toch een nummer helemaal kunnen dragen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top